Vinterträningen..

Började inte bra. Satt i bilen och vart irriterad över en dude som helt plötsligt ville vara vän ;S Och sen så skulle jag ha alla tre där igår men såfort jag satte in Tess i buren så börja hon gaffla som satan. Gud så förbannad jag blev. Mamma sa åt mig att göra av med lite energi före hon fick sitta i buren men hon gick ju typ int att köra med, hon är så okoncentrerad ;S Så mamma fick ta med henne till Maggan. Men hon skulle typ ha tagit Mira också. Hon vart ju helförskräckt när hennes matte helt plötsligt var borta! Jag var tvungen att gå runt två varv så hon vart övertygad om att mamma inte var kvar och undertiden satt Ronja och blev hes i buren. Sen så körde jag lite med dom och bytte hund ofta så tillslut så skällde inte ens Ronja när jag körde med Mira. Mira lärde sig ta däcket på höger sida igår=) Jag visste inte att hon inte kunde det men det gick då inte första 5 gångerna ;S Men sen efter lite träning så tar hon det från alla håll=)
Ronja hade världens fart! Det var en kombination som var Däck-Tunnel-Slalom och sen fanns det 4 hinder bortom slalomet där man kunde köra som man ville så vi gjorde som att man körde lite där och sen vände man tillbaka, slalom-tunnel-däck. Och jag gav mig ju på den där kombinationen utan att tänka mig för.. Jag har ju sagt att jag inte ska träna tunnlar i kombinationer eftersom Ronja var osäker på dom när vi började där inne men hon bara flög igenom den! Jag kunde vara jättelångt bort och skicka henne genom den så jag skulle hinna byta sida sen och det gick jättebra!=) Och hon bryr sig inte lika mycket om att jag inte är just precis brevid henne hela tiden utan jag kunde gena vid tunneln och stå på andra sidan däcket och hon hade lika bra fart iallafall :D Nu är jag ganska pepp inför Haparanda men jag kommer väl att hoppas på förmycket och ställa för höga krav så då skiter sig allt iallafall 8) Men, det är ett tag kvar tills dess så det blir bara träning, träning, träning!=)
Kom ju på att jag tog med tunneln, ett hopp och nåra slalompinnar men det är bara synd att jag inte kan sätta upp hoppet och slalomet någonstans :/ För jag kom på att tunneln kan jag ju ha på övervåningen=) Det är ju typ tomt där uppe så jag får skaffa nå påsar med stenar eller sand så att den ligger still men då kan jag ju träna tunnel varje dag=) Så det blir nog så framöver ;) För jag vill verkligen ta våran pinne någon gång! Vi har ju bara hållit på sådär 4 år... Men nu har poletten fallit så nu jäklar!=)


Fly baby, fly. Over the mountains high, cuase you can reach the sky!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: