In pouring rain

Så jäkla kul idag! När jag vaknade så regnade det (>.<) så jag struntade i promenaden med Lena, borstade min hund istället. Trodde verkligen inte att det skulle bli nåt med Cajsa och dom heller för att det hade regnat. Ingen is? Men Cajsa var fortfarande helt pepp så jag tänkte: "Jaja, jag följer väl med dit iaf" för att det hade då slutat regna. Men tiden gick och gick och klockan vart 1 och ingen Cajsa.. ! Tillslut, typ halv 2, 2 nån gång så gick jag och mötte dom. Då ökade peppen något, bara av att se folket=) Folket är bra=] Så vi tog oss då upp till Rudtjärn och när vi först såg sjön som vi skulle åka på så såg den inte ut att ha nån is alls ;S
Is på vattnet?
Jag vet dålig kvalla men ser ni nån is alls?
Nej just det ja, det låg som ett helt täcke vatten på isen. Cajsa och Andreas var modigast och först ut på isen. Jag började ta på mig skrillorna jag lånat av Cajsa men sen vart det som en liten varningsklocka. Min fot. Min dumma fula fot vägrade böja sig nog bra för att komma in i skridskon, så jag tänkte att det var nog kört där. Stukade ju min dumma fot i somras och den kan typ inte böja sig på alla sätt, vilket behövs när man ska åka skrillor. Men jag tog Cajsas extra tjocksockar och då vart det lite stadigare. Så jag tog mig ut på isen men jag kände mig typ som Bambi. Och det var lite läskigt att åka över helt klar is.

Jepp, jag står på is
Men det gick ju faktiskt riktigt bra för mig där ute=} Jag har typ inte åkt på 2 år, och aldrig på "öppet vatten" förut :P Klänger alltid på sargen x) Men jag är riktigt stolt över migsjälv=} Det var så himla härligt och fridfullt att bara åka där som vi gjorde=)Men vi lekte nån konstig lek som Cajsa och Andreas uppfann och då stod typ alla brevid varandra och KNAAK, så sprack isen! Det var fan det läskigaste jag hört. Och Cajsa skrek, då blir man ju fan rädd=( Hon som var så säker på att isen skulle hålla :P Fast det gjorde den ju faktiskt, den sprack bara litegrann, (typ sprickor över hela isen ?) inte så att det blev typ hål och grejor :P Men ett hål blev det, Fredrik skulle i land och gick på fel ställe så skridskon for rätt genom tunnisen!
Han vart blöt=( Sen gick typ Andreas skridskor sönder också ;S Det var en händelserik upplevelse ;D Men eftersom dom kom så sent så kunde inte jag vara med så länge, för Lucas kom redan kl 1 och mamma började 5 och skulle hinna äta och handla och massa saker så jag var tvungen att gå typ 3.. :/ Men sen kom dom då förbi här=) Då vart jag glad=) Dom fick lite saft och bulle och sen spela vi kort, just like in the good old days=) Sen när alla for där kring 5 så satte jag igång och koka litte lever %)
  Jag och Lucas bakade hundgodis=) Det är värsta succén, Tess blir mer galen över det än över typ Frolic eller korv :O Det var det godiset dom fick smaka den där dagen vi gick i skogen med 11 Bichonner. (Se blogginlägg "Oh such beautiful snow!") Det var inte så svårt recept, men då gäller det ju att hitta allting ;S Först hittade jag inte rivjärnet men det var visst i diskmaskinen, men sen hittade jag ingen vitlökspress så de bidde ingen vitlök i det men det stod typ "om man vill" :P(Säg till så lägger jag ut receptet på bloggen) Sen så satt vi i soffan och åt lite godis jag och lillgrabben, eller storgrabben, han blir typ sur eller nåt om man kallar han liten :P
Andreas sa nåt om det så då börja Lucas skratta och sa: Jag är ju inte liten!
Sen så kokade vi lite välling och läste Pingvinen som alltid frös och Ugglas Bok =)
Jätte bra böcker ;D Sen när han hade somnat, 20.20, så skyndade jag mig att slå på TV4, Stjärnor på is! Jag vet att typ alla jag känner tycker det är dåligt, "vafan det är ju bara fult;S" Men jag har alltid haft något för isdans, smittat av sig från mamma säkert. Tony Irving är ju ändå bäst! Hjärta på han! ;D Sen packade jag ihop godiset i påsar i reklamen, och jag gjorde en liten påse åt Lena och Meia också eftersom dom fick stå ute i regnet och vänta på mig i morse :P Sen så satte jag mig och såg TV och åt choklad=) Rekvesita var temat för kvällen och det var riktigt kul att se, speciellt Markus och Johanna med stolar till Justin Timberlakes Sexy Back, och Jesper och Alexandra med hattar och Michael Jacksons Thriller. Råbra låtar och framträdanden! Och äntligen så åkte Kicken ut! Det är inte det att jag inte gillar han men han är sämst av dom, förutom hon som fick hoppa in för Torgny, hon kunde ha åkt ut istället men Kicken har hängt löst så många gånger och såg inte ut att tycka om det lika mycket som dom andra, inte i början i alla fall.
Oj vilket långt inlägg det här blev, jag tror jag sammanfattar lite.
Cajsa, Andreas, Fredrik och Emil är jättebäst.
Lucas är söt.
Hundarna har nybakat godis.
Kicken ute ur SpI
Och slutligen, jag har en säng som väntar på mig.
Lite mer bilder från dagen=)
Andreas, Cajsa
Andreas, Cajsa. Look, we're walking on water! ;D
Emil, Cajsa, Andreas
Emil, Cajsa, Andreas. Cajsa o Andreas leker deras nya lek med stenar, lite liknande curling
Andreas
Andreas kunde inte stå rak på en enda bild utom denhär, och då blir han suddig
:P
Cajsa
Cajsa är alltid lika snygg ;D
Andreas, Cajsa, Fredrik, Emil
Andreas, Cajsa, Fredrik, Emil. Jag satt på stranden efter KNAAKet och tog lite dåliga bilder på dom :P

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: