Vinterträning=)

Det gick superbra igår! :D Men innan vi for såg det inte bra ut ;S Ronja var jättelat och låg bara i soffan när jag packade godiset ;S Dom andra satt som fastklistrade under mig och dreglade men inte hon ;/ Men sen så jaga jag upp henne lite och då vart hon faktiskt piggare=) Sen gick vi ut och väntade på Veronica så jag körde lite fot och sånt med henne för att hålla henne pigg. Men sen så somna hon ju självklart i bilen x) Men när vi kom fram visste hon exakt vart vi var. In med skutt och svängande svans=) Först såg vi dom två första övningarna av OneJump, vilka inte hade några hopp i dom överhuvudtaget. Dom handlade om att få hunden att inte fokusera på dig utan att fokusera framåt. Så man skulle sätta hunden och sen slänga en leksak framför den och när den tittade på leksaken så fick den springa och ta den. Men Ronja gillar ju inte leksaker så jag hade ju gjort små toarullar med godis i men dom måste jag ju ta av henne, hon kommer ju inte tillbaka med dom :P Så jag ska försöka klicka in en leksak, vi får se hur de går :P Men sen så träna vi lite kontaktfält med hybridhindret och lite slalomingångar. Men sen så hade vi ställt upp Hopp - tunnel - hopp för att vi skulle träna bakombyten, men hon ville inte ens gå in i tunneln när jag sprang "på rätt sida" från början ;S Vet inte riktigt vad som hände där ;S Men då tog jag korta tunneln och la den i ett U och hedde slalom före och då tog hon tunneln vart jag än stod typ så jag vet inte om det var nån som hade skvätta lite i långa tunneln. Sen så tränade vi framåtsändande genom kort, rak tunnel och det gick superbra!=) Jag la min vante med en godis på i andra änden av tunneln och i slutet så kunde jag byta hur jag än ville för hon stack bara genom den hur som helst=) Jag kunde stanna kvar där bak, och det brukar aldrig gå för hon är som besatt av att jag alltid ska vara nära henne annars springer hon typ inte. Men gud så glad jag blev igår! Efter andra omgången med korta tunneln och hon klarade alla sorters bakombyten så slutade vi. Man ska ju sluta när man är på topp :P Men jag vart jätteglad=) Högerslalomet gick också jättebra, iallafall i början men jag tror jag nötte det för mycket för hon vart slarvig i slutet.. Man måste verkligen veta när man ska sluta.
Längtar till nästa tisdag!
Ronja flyger fram i Piteå=)
Postat av: Emelie

Vad bra att de gick bra, nu vill ju jag också ara och träna, de var länge sen jag tränade sist..... Men jag ska ju på tisdag och träna och jag hoppas de kommer gå lika bra för mig som de gick för dig!

2008-11-12 @ 10:55:29
URL: http://emeliediesel.blogg.se/
Postat av: Emelie

börja* :]

2008-11-12 @ 10:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: