Another winterday has come and gone away

Stiga upp klockan 06.00.
Hemskt väder, -20 grader, snöoväder.
Svintkallt ridhus, stinker häst.
7 timmar i minus grader.

Jag älskar det!

Första loppet, hoppklass 1, gick riktigt bra=) 6,75 sek över tiden men det räckte ändå till en, wait for it... FÖRSTAPLATS! =D
Mohaha så glad jag blev=) Vi fick en rosett (A)
Andra loppet, öppen hoppklass, var sämst. Hon gjorde sin väldigt jättetrevlig början då hon vägrar första hindret.. Så då blev jag typ irriterad så då gick det inte bra alls. Jättesegt o med 5 eller 10 fel.
Tredje, Agilityklass 1, gick riktigt, riktigt bra! 5 fel (vägran?) i slalomet men annars felfritt ända till tredje sista hindret. Jag var för långt till höger så hon tog det inte men jag orkade inte ta om det för hon hade världens fart=) Så då vart vi diskade men det gjorde inget för det gick så bra ändå=) Btw. så hade vi klarat referenstiden om vi hade tagit det hindret så det är jag überglad för=)
Fjärde loppet
, Öppen agklass, var nog det bästa loppet vi någonsin kört. Tror vi fick 5 fel i slalomet (igen.. måste ta o träna mera på det.) men sen hade hon sån fart så jag var tvungen att kuta som en jävel för att hinna över till andra sidan av platta tunneln och då hoppade jag visst över släpet och så får man inte göra så då vart vi diskade. Men det loppet hade hon sån himla fart så jag brydde mig inte ens om diskningen :P Fast nu börjar det äta upp mig, "varför låg jag inte lite före så jag han runt?", "varför gjorde jag inte ett byte där istället för att krångla till det där borta?". Menmen, nu är jag liks för trött för att tänka på sånt så jag ska fira med lite chips i soffan resten av kvällen=) Men jösses så kall jag var/är! Direkt vi kom hem så slängde jag mig in i dushen. Satt ihopkurad i hörnet som nån mentalt störd i typ en halvtimme innan jag ens tvättade håret och bara lät hetvatten fara över huvudet och jag fryser än! Kommer knappt ihåg dagen, allt är ett blurr.
Men jag minns att alla verkade ganska nöjda med dagen=) Iaf Veronica o Olivia :P Veronica nollade med Rolex på deras första lopp, grattis! Sen minns jag inte så mycket mer. Det gick ganska bra för Emelie o Diesel också=)
Nej nu blire soffan! Kanske Melodifestivalen, eller Oceans Twelve.
Appropå Melodifestivalen så hittade jag igen Sebastian - When the night comes falling
Den är verkligen bra och jag fastnade på den nu, den passar som bara.



It takes a dream to keep us alive
To keep us moving on
And though it seems we're just getting by
Together we're still strong



Åter igen, förlåt Tina, jag orkade bara inte vara social!
Har redan sovit en timme i soffan typ ;S
Postat av: Matilda

Åh tyyypiskt att jag inte orkade stanna kvar och se räserloppen! Kul att hon är snabb! Två gångers hårdträning på slalom så blir det pinne i Happis eller hur?!

2009-02-07 @ 23:54:29
URL: http://matildahilda.googlepages.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: