Haparanda - "I guess that I'm adicted"



Vi for hemifrån ca klockan 8 o var i Happis typ 12. När vi kom dit så började just Hoppklass II så det blev några timmars väntan :P Sen så blev det väl tillslut våran tur och banan var inte så svår, inte vad jag minns iaf. 
Det började med hoppklassen men Ronja tyckte att det var mycket roligare att äta hästskit än att lyssna på mig så det vart lite misslyckat ^^ Vi diskade då inte, idealtiden var 36 o våran tid var 66,20 så det var 40,20 fel för vi hade två vägringar eller något sånt. Sen så mådde inte mamma så bra så jag fick köra Mira också, jippie!, men det gick faktiskt ganska bra, hade tänkt få till en snygg början men hon var ju, som vanligt, något ofokuserad så det sket sig. Men det gick bra ända tills hon stannade till och tittade efter mamma för då pissade hon på planen... Så det blev disk o sen så tog vi snabbaste vägen ut ^^ Emelie o Diesel var jätteduktiga förutom att hon tappade bort vägen litegrann, men det händer ju de bästa med ;D
Agilitybanan var värsta rolig=) Idealtiden var 49 o vi sprang den på 66,40. Vi måste verkligen jobba på detdär med fart. För vi får ju inga fel på kontaktfälten o hon river ju aldrig så det är slalomet o ibland någon vägran på något hinder. Vi hade då inga fel på hindrerna där men det blev ju ändå 17,40 fel så vi hamnade typ sist.
Tyvärr så tog jag inte några bilder den dagen, mina händer var så förfrusna så jag kunde nog inte hålla i kameran även om jag ville. Och jag var inte sådär gladast i världen över första loppet. Men jag hade tänkt ta med kameran o fota när vi skulle äta på resturangen men det glömde jag också :P
Daniel hade bokat bord för 14 perssamma ställe som vi alltid äter på men när vi kom dit så hade dom glömt bort oss. Vi fick sätta os i den äldre (fulare) delen av resturangen vid ett 10 bord som var sepererat av en pelare o sen fick resten sitta rygg i rygg med oss. Det är tur vi har Emely för hon gick och pratade med Edward, "Eddy", o han sa att det var några som hade ett långbord i andra delen som hade ätit klart o snart var påväg därifrån så vi fick beställa där vi satt men sen så tog vi drickat o besticken o marsherade genom resturangen till vårat nya bord ^^ Jag tycker jag var duktig för jag tog inte pasta som jag alltid gör, jag tog Filé mignon med stekt potatis, och det var faktiskt gott! ;D
Efter middagen så vart det tillbaka till hotellet med lite godis åsså såg vi början av Hot Chick. Den är så jävulskt bra, "April.. April... APRIL!" x)
Nu blire en liten avstickare här men jag måste bara få skryta om att jag hittar i Haparanda bättre än min taxichaufför till mamma! Jag hittade till hotellet (men det är fusk för jag har varit där förut o inte hon men) o jag hittade till resturangen =}

Här är utsikten från rumsfönstret i hotellet på morgonen efter ^^

Detta är en kyrka på andra sidan vattnet o den var så fint upplyst på kvällen men det gick inte att fota så det syntes.. =/
Hotellet  Cape East

Efter vi hade ätit frukost o städat ihop så drog vi iväg mot Ikea
 Där inköptes lite allt möjligt=) En hylla, 2 tavelramar, några ljuslyktor o påslakan=)

Det var bara det att när vi kom tillbaka till ridhuset så gick dom redan banvandring, Hopp I small. Det vart något stressigt, jag sprang ut på banan med Emelie medan mamma hämtade hundarna o det var den krångligaste klass I banan jag någonsin har kört. Och skyltarna satt på så konstiga ställen men det var en snäll funktionär som insåg att vi just hade kommit så hon pekade ut vägen åt oss. Efter smallhundarna så tog dom bort ett hinder för att göra det lättare för de stora hundarna, de skulle ha rammat däcket om de hade kört den svängen vi hade. Vi hann springa banan 2 gånger innan tiden var slut. Det var tur att jag fick köra en extra sväng med Mira, mamma hann inte gå banvandring, före jag skulle köra med Ronja=) Mira gick ganska bra, ända tills vi kom ner mot publiken igen så då släppte jag henne, över ett hinder o sen "vars är matte!" så då sprang hon ut från planen :P
Sen vare Emelie o hon tappade inte bort sig alls, men Diesel ville ta några andra vägar :P Men det är imponerande hur hon får tillbaka honom innan han hinner hoppa något annat men det blev 3 vägringar så de vart diskade =/ Synd på det, men dom har ju inte kört nå länge så det hör ju bara till=)
Ronja var riktigt duktig på den banan, hon var inte snabbast i världen men det gick riktigt bra i slalomet o allt sånt=) Det var bara de att jag låg före henne mot tunneln o då stannade jag så då stannade hon så vi fick en vägran men inga utstickare eller något sånt=) Det var verkligen en riktigt svår bana. Massor av störande hinder som hundarna tog som inte riktigt var rätt så jag tror det var 4 av 30 largehundar o 3 av 17 smallhundar som klarade banan utan att diska. Jag o Ronja var en av dom 3 =} Vi kom på tredjeplats med tiden 58,29 o 5 fel på hinder så vi fick en fin rosett=)
  Agilitybanan på söndagen var den lättaste banan jag har kört. Hoppbanan borde räknas som minst en klass II bana jämfört med den ;S Det var högerhandling en raksträcka i början, sen framförbyte o sen bara köra på i en liten cirkel o sen tillbaka där man kom ifrån. Men det gick bajs. Fast jag vet inte hur vi fick 10 fel ;S Jag vet vi fick en vägran på slalomet men har ingen aning om vad annars gick fel. Hon missade inga kontaktfält o tvekade ingen annan stans. Men seg var hon. Idealtiden var 42 o vi sprang på 60,20 så det säger sig självt.
Men lite stolt är jag ju ändå för att vi var 1 av de 3 i small som klarade hoppbanan.
14 st diskade alltså, det är inte lite!
Hihi, man blir stolt när man tänker på det sättet :P
Här följer lite bilder av allt möjligt=)


Emelie o Diesel flyger fram ;D

Jag o Ronja på komplicerade banan ^^

Vimmel bilder:
  
  
  



Gumman är trött efter helgen o inte på humör för fotografering,
men här är den fina rosetten=)




Första pris -------- Andra pris ------------- Tredje pris
Dom ser inte ut att vara i ordning va? :P Den "sämsta" är ju finast :P
Postat av: Matilda

Grattis till placeringen! Alltid kul med rosetter, och det är ju grymt att vara en av de ynka 3 so inte diskade!



(Och visst ÄR det snygga rosetter?)

2009-02-25 @ 16:34:09
URL: http://matildahilda.googlepages.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: