It takes a fool to remain sain

Igår så var jag med Linda efter skolan, hon skulle köpa fiskar för hon har fått ett akvarium=) Hon hade redan två st fiskar fast dom var i typ en lite större glasvas men grus o en rödgrön plastplanta, det var skitsnyggt! Önskade att jag hade kameran med mig för det var typ bland de snyggaste "akvarium" jag har sett! Men nu skulle hon flytta över dom till ett riktigt akvarium och skulle köpa lite fler fiskar=) För hon hade bara två st platy (tror jag det var, kan ha helt fel :P) så då köpte hon typ två st neon tetra, sånna där små med blåa streck som ser ut som om dom lyser, o en rensare o två stycken av någon annan sort o en som var jättefin, den typ skimrade i grönt, gult o rött=)

Sen så köpte hon en av de vackraste fiskarna jag har sett, en kampfisk! En röd en=) Det fanns några blåa där o en den skiftade i blåröttlila typ, jättesnygg! Själv blev jag förälskad i några guppisar med blåa stjärtar men dom går inte att ha med en kampfisk för då biter den av fenorna på guppisarna =/

Kampfisk=) ( Men Lindas är mycket sötare=) )

Idag har jag varit och badat med Lucas o mamma=) Hade tänkt stiga upp typ halv tolv, sova ut ordentligt men nae. Jag vaknade typ 08.10 o lyckades knappt somna om. Gav upp kring 10 o gick ner. Sen efter tolv nångång så hämtade vi Lucas på dagis o gick o badade=) Maria hade sagt att sist dom var o badade så hade han bara varit på hennes rygg hela tiden för han tycker inte om vattnet typ :P Men han satt på min rygg i kanske 10 min sen sprang han omkring själv=) Det var jättekuligt men jag hann inte simma något ;S Vilket jag verkligen ville göra för jag åt en massa godis igår som måste bort. O det går ju knappt gå ut med hundarna ;S Jag skulle ha behövt bära dom ända ut till vägen för det var typ mer än en halvmeter snö på infarten ;S Och plogkanten var säkert en meter hög när vi kom tillbaka från badet ;S Pappa var förbannad för snöslungan hade stannat men då kom det förbi en snäll traktorgubbe o skottade bort en massa snö, men pappas bil var fortfarande insnöad.
Vi skulle ju egentligen vara uppe på travet o lasta släpar för att ta hindrerna till Gunmark ikväll men vi fick ju inte ut pappas bil, och släpen stod ännu längre in så vi kunde inte komma o hjälpa till.
Men Kattmannen kom från Sjön med sin snöslunga för att få bort snön runt pappas bil men dom var typ inte klara förän typ 5 o vi skulle vara uppe på travet halv 5 ;S Så jag hoppas det gick bra ändå=)
Längtar tills imorn, ska bli så himla roligt! Första tävlingen 2009 =D

Jag bryr mig inte om att jag måste upp hur tidigt som helst, det är lätt värt det=) Hoppas bara inte huvudvärken kommer o att Ronja är pigg=)

Men jag gruvar mig lite för kvällen
. Tina ringde idag o frågade om jag hade fått hennes sms, vi skulle vara hos henne imorronkväll kl 6.
För det första vet jag inte när vi är klara där borta, för allt måste ju tas tillbaka till travet igen och sånt o vi kommer nog inte igång i tid eftersom vi inte kör dit hindrerna förän imorn.
Och för det andra, ärligt talat vet jag inte om jag orkar. För jag lär ju inte få skjuss så då måste jag ta bussen och sen gå upp till Tina o sen vara där o faktiskt vara trevlig o social efter en hel dag i ett kallt ridhus.. Jag vill bara ställa mig i duschen resten av kvällen har jag en svag känsla av :P Vet inte riktigt när jag ska stiga upp imorn men det lär ju vara relativt tidigt så jag kommer inte orka vara vaken så länge.
Men vi får väl se hur jag mår imorgon=)

Nu ska jag troligt vis gå upp och lägga mig och läsa lite till=) Fast jag måste nog se How I met your mother först, annars kommer jag missa det idag igen :P
Men det är så härligt att bara ligga o låtsas att man är någon annan stans, jag älskar det.
Jag ska bo i en bok när jag blir stor (A) Näe men seriöst, bästa jag vet<3

"Tystnad, stillhet och ett ögonblick av absolut harmoni."



Nej det är inte från boken, det är nåt från svenskaboken vi har på skolan, kmr inte ihåg författaren.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: