Melodifestivalen 14/2 -09

Jag var ju då där på genrepet igårkväll och fick lite försprång, vilken tur att jag verkligen tog till mig det o la ut bilder innan någon annan ens hade sett det..........
Jaja, här nedan följer mina bilder o mina åsikter, var vänlig och använd inte något av dem utan min tillåtelse!

Jag och Linda kom in och satte oss typ just efter 7 och då började förspelet ^^ De som spelade då var ju lätt bäst av alla som var med :P Men om man har sett Singing Bee så tycker jag att man borde ha märkt denhär killen, han sjunger så jävulskt bra så jag har varit småkär i honom hur länge som helst. Trodde aldrig jag skulle få höra honom live så det var typ kvällens höjdpunkt!

Tur att det blev såååååå bra bilder btw. Men han var då där med två tjejer o dom hette typ Lazze Grönlings eller nåt ^^ Vem vet vad hon menade och vad hon skämtade om dendär glittriga bruden ;S Men dom var helsköna, körde en massa gamla schlager hits ^^ Riktigt, riktigt bra!


Jag och Linda hade doch lite tråkigt för vi trodde inte att vi skulle sitta där i en timme utan nåt att göra, så blev lite flumm^^


Tillslut så började då det "roliga", blev bländad av nått blått ljus i typ 10 min men tacka gud så försvann det när dom klev på scenen :P Först ut, som alla vet var Lili o Susie - Show me heaven. Den var väl.. ABBA? "Gimmie gimmie gimmie" a man after midnight ? Jaja, inte särskilt bra.. Fastnar dock i huvudet.


Andra bidraget, Lasse Lindh o Bandet - Jag ska slåss i dina kvarter. Den var ju typ bäst, eller.. ingen var riktigt riktigt bra, men Lasse Lindh råkar just vara riktigt, riktigt bra så därför blir det nog kvällens bästa. Det tyckte uppenbarligen inte svenska folket....? Men jag har missat vem som kom vidare på internationella juryns röst så kan någon tala om det tack? Verkar inte stå någonstans.  Men, Heja Lasse!


Tredje, Jennifer Brown - Never been here before. Inte heller någon superhit. Går väl lyssna på antar jag men,. Bättre lycka med något annat=)
Btw. John Bauer loggan gillas ^^ (Jag är inte en idiot, jag vet att den står för Jennifer Brown)


H.E.A.T - 1000 miles. Helt okej! Väldigt bra nästan=) Glad dom slog ut Amy Diamond iaf ;D
Ska bli roligt att se hur det går i finalen!


Markolioo - Kärlekssång från mig. Hahaha jag älskar den! Den är ju bara ett skämt, en kul sak att ha med för att få skratta lite, men inte en chans att vi skulle skicka den för att representera Sverige :P Jag gillar Markolioo o säger inte att den var dålig men den var inte schlager. Rolig var den då iaf ;D Den får 3 bilder ;)

Jag diggar gubben som brann ^^ Återigen, förlåt för kvallan, ska skaffa bättre objektiv=)

Amy Diamond - It's my life. Amy, Amy, Amy.. När ska du börja låta som en riktig flicka?=) Smurfis flickan dära.. Låten fastnar i huvudet, vilket i detta fall inte är en bra sak.. Sry, jag gillar den verkligen inte. Men tack för att du tog av dig den där gräsliga saken du hade på dig i början!


Cookies and Beans - What if. Ehm.. Nej tack, det är allt jag kan säga.
 Vårat betyg:  Tumme ner om det inte syns.

Måns Zelmerlöw - Hope & Glory. Lika snygg som alltid, men låten var verkligen inte så speciell. Den går väl att lyssna på, som man kommer att få göra antar jag när den släpps för radiospelning men inte någon riktig hit. Men, han har ju alltid andra låtar, som "Min Bil". "Min bil, min bil, min bil, love is all we need". Vet inte hur många som fattar för jag hörde inte om Petra drog det skämtet idag också eller inte..


"Green room" ^^

Extremt zoomat så man ser nada men=)

Nu har jag nog tänkt sova, eller lägga mig o läsa.
Hade tänkt skriva om hur trevligt jag hade ikväll med Linda, Anton o Felicia men jag tar det nog imorn, eller en kvickie nu om jag skulle glömma allt till imorgon^^
Kom till Linda, gick till ICA, köpte OLW stjärnor. Såg Melodifestivalen, åt kladdkaka o godis. Kladdkakan var hjärtformad o vi hade rosa grädde, är ju ändå alla hjärtans dag! ;D Skrattade, suckade. Grät nästan, gjorde Lasse Lindh tröjor som Linda o Felicia skulle ha på sig när dom begav sig till efterfesten för att stå utanför och hitta kändisar :P Jag gick till ICA för att få skjuss hem av mormor o morfar för hundarna var hemma själv.... 
Linda ringde nu medan jag la in korten på datorn o skrek något i luren. "JAG FICK EN PUSS AV LASSE LINDH!"
Dom hade stått där utanför och så kom en man fram o pratade med dom för dom hade tröjorna o sa något om att han var ju så bra blabla.. "Vill ni prata med han? Han är min grabb!" Det var Lasses pappa dom hade pratat med så Lasse kom då till dom o då pratade dom en massa o alla fick kramar o var glada o nöjda, o Linda fick en pussis=) O Lasses pappa tog kort på Linda o Felicia eller något, Linda var lite uppspelt så jag förstod inte riktigt allt :P Jag önskar jag hade följt med dom, Lasse var riktigt bra o jag röstade typ 5 gånger på han=)
Men, det kommer väl andra chanser!
Nu blire sängen med boken. Måste ju ta mig igenom detta elände så jag kommer till den roliga delen igen, hon är ju bara olycklig nu o jag får ju mardrömmar=( Haha, jag är konstig jag vet ;P SOV GOTT ALLESAMMANS!

Skriv gärna era komentarer om kvällens bidrag!
Postat av: Jeanette

H.E.A.T var ju lätt bäst :P Haha sångaren hade många gånger samma dansmoves som joey tempest :P

2009-02-15 @ 11:24:23
URL: http://notimetocry.blogg.se/
Postat av: Linda

amy kom vidare -.-

LASSE

2009-02-15 @ 17:52:43
URL: http://DreamAway.devote.se
Postat av: Matilda

Gissa vem han i singing bee flög med till Skellefteå förra fredagen..? Jo MIG! Han är tokbra ju! (Och den enda "kändisen" jag fick se...)



Hur ska du kunna koncentrera dig på agilityn om du får Eclipse imorgon? Dags för pinne ju, då måste du ju fokusera! Och vadå gå upp 6? Vi ska vara där till Olivias banvandring halv 8. Kuligt?

2009-02-19 @ 19:55:35
URL: http://matildahilda.googlepages.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: