Melodifestivalen 7/2 -09

Ska sova nu, snabb sammanfattning av årets första deltävling i melodifestivalen.

1. Nina Söderquist - Tick Tock. Inte mycket att säga, inte särskilt slager men det är ju inte slager längre, helt okej låt.
2. Jonathan Fagerlund - Welcome to my world. Sommarplåga på g? Rätt söt kille, kmr inte ihåg låten särskilt bra, bara att den lät som en framtida sommarplåga, vilket inte imponerar mig.
3. Shirley Clamp - Med hjärtat fyllt av ljus. Bland dom bättre låtarna, men hon lät lite konstigt ikväll. Inte som hon brukar. Som om hon tappade andan ibland så jag började nästan fundera på om hon hade en korsett som satt lite tajt eller något.. Men låten var bra=)
4. Scotts - Jag tror på oss. Helt okej. Har typ aldrig sett/hört Scotts tidigare men dom hade en väldigt bra sångare o låten var väl okej. Nu ska jag bli lite tjejig o säga att hans ögon var ett + (A)
5. Emilia - You're my world. Den tyckte jag faktiskt om! Det är inte många låtar i melodifestivalen som jag gillar nu för tiden men den var faktiskt väldigt bra=)
6. Alcazar - Stay the night. Helt okej, lite för tekno kanske? Men väldigt Alcazarig o går att lyssna på, godkänd.
7. Caroline af Ugglas - Snälla, snälla. Snälla, snälla, snääälla håll käften? Hon är en av dom vidrigaste människorna jag vet. Hennes röst är väl avrage om man blundar, men att se henne uppträda.. Det är som att.. näe, ursch. Jag gillar henne bara inte, varken rösten eller framträdandet. Låten kan säkert ha varit bra om inte denna människan förstört det så man inte kunde koncentrera sig på innehållet. Hon borde bli tillsammans med DiLeva o flytta till Mars. (Lite lågt kanske, men hon ligger på DiLeva nivå för mig.)
8.  Marie Serneholt - Disconnect me. Den var bland dom bättre ikväll. Förstår inte hur "Snälla snälla" kunde komma med i duellen och inte denna menmen, många saker i detta universium är oförklarliga. Hursomhelst, gillar henne o låten var okej. Och klänningen var King Kong, om någon förstår vad jag menar med det :P

Min superkorta sammanfattning:
Shirley Clamp, Emilia, Alcazar o Marie Serneholt var bäst ikväll.

Vem Vinner?

Postat av: Anna

1. Nina Söderquist - Tick Tock. TYP DEN BÄSTA AV ALLA! JAG FATTAR INTE ATT UGGLAS SLOG HENNE!

2. Jonathan Fagerlund - Welcome to my world. För mkt Zac Effron, huvva...

3. Shirley Clamp - Med hjärtat fyllt av ljus. Sjöng skitdåligt, tråkig låt... :/

4. Scotts - Jag tror på oss. Nja, lite tråkiga, men okej låt..

5. Emilia - You're my world. Började bra, men den blev den också rätt tråkig...

6. Alcazar - Stay the night. Tja, rätt okej, den med :)

7. Caroline af Ugglas - Snälla, snälla. Musiken var ju jätteskön men hon är ju bara så jävla äcklig!!!

8. Marie Serneholt - Disconnect me. OCKSÅ EN AV DE BÄTTRE! FATTAR INTE VARA SVENSKA FOLKET TÄNKER MED!

2009-02-07 @ 23:21:14
URL: http://stump-o-matic.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Alcazar var lätt bäst, sedan Caroline hon sjunger som janice

joplin :P

2009-02-08 @ 17:31:42
URL: http://notimetocry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: