Tyck Till

Hur många har sett denhär nya Friends reklamen om mobbing och småskrattat åt hur fult det ser ut när tjejen går omkring och sjunger? Jag vet då tre som har gjort det.
Jag tycker att det är en väldigt bra reklam som folk borde ta på större allvar. Men man vet inte hur det känns om man inte har varit den som är utanför. Jag vet. Men jag har alltid haft turen att ha någon annan i närheten som man kan vara med på raster och sådant. Matte, Helle, Anna. Ja, med fler och jag hoppas ni vet vilka ni är, ni betydde jättemycket när jag hade det jobbigt. Sen på gymnasiet så hade jag alltid Linda. Nu är det inte lika lätt, men det går ju ändå. De jag går med nu är ju inte otrevliga, bara inte rätt. Och det kanske är mitt fel, men nog om mig.
Jag tycker ni borde tänka er lite mer för innan ni dömer folk, lär känna personen så slipper ni snacka skit. Jag tycker att alla borde ha större respekt för varandra. Det finns en del människor där ute som vet hur illa man kan bli behandlad av  barn o ungdomar, och jag tycker det är hemskt. Tro inte att ni är något förän ni kan behandla varenda människa med samma respekt.
*Jag måste bara skjuta in att jag har stor respekt för Ulf Fors. Han mobbade, omedvetet, folk när han var liten och nu spenderar han hela sina dagar åt att hålla mobbingen borta från Balderskolan. Stående ovationer.*

Vad tycker du om mobbing? Har du några erfarenheter av det?
Dela med dig! Vi kanske skapar en viktig diskution.


Jag skriver "ni"
och tänkte bara
förklara att jag
inte pekar ut någon,
utan pratar om allmänheten
Postat av: Anna

Gumman, vill du äta lunch med mig på tisdag? :)

2009-01-09 @ 19:33:32
URL: http://stump-o-matic.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej, jag har varit med om det och jag tycker du skriver helt rätt! Människor borde veta bättre eller iallafall tänka på vad dom gör och säger! Visst jag har varit en som snackat men vad man behöver ha är en röst i sitt huvud "hur vill jag bli behandlad själv?" För så som man behandlar andra behandlar dom tillbaka, fast mobbare är bara svaga i sig själv! För den mesta delen! Men man kommer nog inte undan sån skit, tror det kommer finnas kvar... men Bra sagt!

2009-01-10 @ 02:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: