30 - 31/5 Umeå

Fredag:
Vi kom fram kring typ 7 o blev utskrattade när mamma försökte backa till husvagnen. Jag tog över och den hamnade faktiskt rätt bra :} Lite småstolt att det första jag någonsin gjort i pappas "svårkörda" bil är att backa med husvagn xD
Aja, men vi ordnade allting där, vevade stödben osv. Sen så gick jag ner mot musiken. Det var ju Brännbollsyran o H.E.A.T o folk var där o spela så jag hittade en liten bit av himelen på jorden där jag satt o lyssnade på konserten. Sen när jag gick tillbaka hittade jag den största röksvampen ever! Jag vart jätteglad :] Jag är inge barnslig alls, bara lättroad.
Sen så började typ Alcazar att spela när jag la mig i husvagnen o pluggade körkortet. Ändå helt okej musik, Andreas sjunger ju så bra=) Men tjejerna där låter ju som nå bräkande getter xD

My little piece of heaven on earth<3


Lördag:
Sovmorgon<3 Men mamma väckte mig halv 9. "Nu har dom börjat med hopp 2an" Som om jag bryr mig! Sovmorgon för guds skull! Men jag steg upp där kring 9 ändå så :P
STEKHETT. Jag frös när jag steg upp, tog på mig mjukisbyxor o tjocktröja, men såfort man steg ut i solen så började man typ brinna. Och inte blåste det något heller ;S Men jag vart glad, för det gick att tagga igång Ronja ändå=) Men första loppet, agility, gick väl.. Skit? Nja, hon var duktig, men det strulade först med slalomet o sen sprang hon o snubblade så hon flög med huvudet först rakt in i Aet min lilla stackare! Men hon tog det sen igen och har inte varit konstigare än vanligt så jag antar att hon är okej :P Sen hoppet gick väl inte heller så bra, fortfarande strul med det jävla slalomet! Förlåt min svordom. Det blir ju bara att hårdträna det nu alltså.
På kvällen så samlades alla vid Terese o Daniels husvagn för att grilla! Mums!<3 Men mamma hade köpt nå tunna torra saker som smakade bajs, så då äre tur att man åt långsamt för då blev det över kött från andra som man kunde snylta på ;D Näe, riktigt så var det ju inte, men jag fick ta en bit av Veronica, vilket uppskattades! Det var äkta kött det ;D
Sen så kom vi på den brillianta idén att Terese skulle göra ett sånthär test man kan göra när man pluggar till körkortet så vi hade lite vadslagning om hur många rätt hon skulla ha. Karro gissade på 38 tror jag eller nåt sånt, jag tänkte vara snäll o ha lite faith i henne o sa 54, men fan vad jag vart blåst! Hon hade 27 av 70 frågor rätt! Gud vad vi skrattade xD Men du är bra ändå Terese=)
Det fanns en träningsbana där brevid så när tempraturen sjönk så drog vi ut på banan o tränade lite, då gick slalomet självklart jättebra......
På lördan vare nå skitband som spelade, typ White Snake eller nåt. Förfärliga trumsolon som pågick i typ 20 minuter ;S Fattar inte hur jag kunde somna till detdär ;S



Terese tänker förfullt ;D

Kolla så snyggt!=(

Söndag:
Sovmorgon åter igen, fick faktiskt sova! Fast då stod ju väckarn på 08.50 så.. Aja, men det är agility, det är inte meningen att man ska sova på morgonen, man ska sova på en filt på gräset, eller hur Amanda? ;D
Så jag tog mig då dit bort kring halv 10 eller nåt sånt :P Då hade ju alla andra varit vakna ett tag xD Blev mkt väntan.. typ kring 1 så började dom med klass 1orna. Det har varit roliga banor i helgen! Det ska dom ha credd för=) För resten vet jag inte om jag gillade så mkt. Dom körde alla banvandringarna före klassen startade så då var man tvungen att minnas banan i typ mer än en timme ;S Alla vet hur dåligt minne jag har ;S Och prisutdelningarna dom var bara konstiga ;S Dom hade prisutdelning samtidigt som dom tävlade så alla kunde ju inte vara med. Som när Karro skulle stå på pallen med Aslan (tror jag) så startade hon med Sammie så hon hann inte ;S Det var ju som lite dåligt. Men banorna var bra!
Agilityn gick bajs, som vanligt var det slalomet. Hon gick in jättefint men sen såfort jag slutade styra så gick hon ur så där vart det först 5 fel. Sen när vi kom till Aet, som hon krashade in i på lördagen, så vägrade hon det. Hon hade ju gjort illa sig där dagen innan! Så då sket vi i allt vad tid hette och tog det sakta o försiktigt över, bara så hon skulle klara det iaf=)
Men hoppet, då jävlar! NOLLAT!<33 Men självklart med tidsfel. Också en "inte så bra sak" med tävlingen. Det var förjävligt snäva tider hela helgen. Nästan ingen som klarade tiden alls i någon klass på söndagen ;S Till och med dom snabbaste hundarna var ju helt sega för det var ju så himla varmt! Jag tycker verkligen att dom kunde ha lagt på åtminstone 2 sekunder på tiden. Inte för att det hade hjälpt oss få en pinne, vi hade 6-o-nånting i tidsfel men hamnade på en tredjeplats! Det är så man avslutar helgen alltså! ;D En bajsig helg med ett bra slut. Jag är så stolt över min flicka, slalomet gick super i hoppet!


Tack för helgen alla underbara Skellefteå ekipage!
Det skulle inte vara lika kul att fara runt på tävlingar utan er=)
Postat av: Amanda

Tänkte att jag kunde kommentera nu när jag ändå är här och snokar.. ;)

Och för att svara på din fråga så JA, de är bara att crascha på valfritt ställe, man bör dock se till att det inte är i någon annans tält eller på planen då man kan uppfattas som lite underlig, men annars kan man alltså sova varsom helst!!

Dock kan det vara smart att inte sova under sin egen banvandring....

2009-06-03 @ 18:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: