"Där var banvandringstiden slut så... gå av."

Visst skulle jag vara en trevlig speaker? xD Okej, det var igår, idag var jag lite trevligare :P

Dagens första lopp, Agilityklass I, gick.. helt o hållet skit. Fan vilket strul vid slalomet! Hon gick fel o sen så visade jag in henne fel osså vart det bara tjaffs så vi tog om osså gick hon fel igen o blablabla. Det tog säkert en halv minut bara slalomet. Men annars hade hon jättebra tid, för vi var bara 10 sek över tiden när vi kom i mål (med 10 fel på hinder) så det måste ju ha gått jävligt snabbt resten av banan!
Men jag vart arg, oj så arg jag var när jag kom i mål. Sen så vart jag förbannad på mig själv för att jag var arg på henne, för man ska inte vara arg på henne, allt är mitt fel, så då gick vi en sväng i skogen. Det var typ härligaste stunden på hela dagen. Vi gick ganska långt in så jag hörde varken jubelropen eller speakern, bara kvittrande fåglar o tysta tassanden bakom mig. Där andades vi en stund och insåg det faktum att hon måste ha varit jävligt snabb eftersom vi var så lite över tiden när slalomet tjorvade så mycket så jag vart på bättre humör o gick o hämtade en hamburgare=)
Hoppklass I, mamma startade som nr 8 med Mira. Intressant var det då =P Hon vart diskad på tre vägringar men det var annars ett ganska fint lopp=) Blir så jäkla sur att Mira är så lättstyrd, mamma kan ju göra bakom byten for crying out loud! Så jävla orättvist :P Men Mira är ju riktigt snabb. Henne skulle det vara kul att köra om hon inte bara sprang av banan hela tiden :P
Jag startade som nr 13. Det här loppet gick mycket bättre, men långsammare. Tyckte att jag kutade som en jävel men åter igen så var det slalomet som ställde till det. Litar ju inte på henne helt o fullt så jag försöker styra henne o då går det sekigare så vi var 2,6nånting över tiden. Det ska då fan i mig aldrig gå att ta någon pinne!
Men jag blir nästan rörd av hur mycket alla verkar bry sig om det :P "Nu är det eran tur, gå o ta den där pinnen!" sen, "Alltså så synd på den där tiden!". Och det roligaste är att det verkar faktiskt som om dom bryr sig på rikt. Tror alla kommer bli lika glada som jag när vi väl tar den där "pinnjäveln" ;D
Förhoppningsvis blir det nästa helg i Umeå! Hårdträning på slalomet så hon kan ta det själv utan att jag är där o stör :P

Men dagens roligaste sak, förutom att springa på banan såklart, var ändå att jag fick "domarens extrapris"!
Jag stod i tältet o letade efter något i ryggsäcken medan dom tackade domaren för att han hade varit där osså fick han låna micken o började prata om något som jag inte alls lyssnade på. Men då hörde jag 3 ord som fångade min uppmärksamhet. "liten vit hund". Mitt huvud gick direkt till "jag tror inte det finns någon vit dvärgpudel här.." Sen så hörde jag mitt namn o vart alldeles förvånad :P Visste inte ens vad jag hade gjort för att förtjäna det (hade ju inte hört vad han sa :P) Terese sa sen att han skulle dela ut priset till någon som utmärkte sig på något vis o berättade att han hade motiverat det ungefär "en go' o glad tjej", att jag hade bra attityd o någonting om att jag var så som det är meningen att agility ska vara. Det värmde. Att denne främling som jag träffat 2 dagar hade märkt hur mycket jag älskar och uppskattar min hund och sporten. Jag vart riktigt glad=)
Och priset var rabatt på 1 års försäkring, så det var ju inte dåligt precis! ;D
"'Nu måste vi skynda oss att skaffa en till hund!" sa mamma, men jag vet fortfarande inte om jag är helt sugen.. Skulle vara superroligt att ha något lite snabbare att tävla med men jag vet bara inte om jag har tid just nu. Plus att Ronja har ju börjat gå så bra nu så jag ska ta åtminstone en pinne i sommar! Satsar stenhårt på att få upp henne i klasserna!


Första loppet, satan vilken fart hon hade på dendär raksträckan! =D

Mamma o Mira. Hon flyger ju som en bit över hindrena, eller vad säger du?


Typ bästa helgen någonsin!
Kan komma på 2 till som ligger rätt nära, men eftersom de inte är hundrelaterade så kan de inte klå denhär!

"Det är tur att det är det bästa som finns!"
Ett Kalle-citat som stämmer fullt ut.
Postat av: Anonym

Din hund ser ut som en kines på sista bilden :]

/Marre

2009-05-25 @ 11:38:00
Postat av: Matilda

Klart vi bryr oss! Som du har kämpat förtjänar du verkligen en pinne! Och den kommer att komma i sommar, var så säker!

2009-05-25 @ 19:41:58
URL: http://tekpek.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: