When the day is long

Ja. Just de. Åre.
Har aldrig varit där förut, och gud så vackert det var! Men komentarerna i bussen när vi kom fram var "Så konstigt det ser ut på sommaren!"

Men vi börjar väl från början.
Hittde Malin, Sofia, Axa och en tjej jag tror hette Lisa på busstorget. Dom satte sig längst fram i bussen så jag satte mig bakom dom, tänkte då har man nån att prata med iaf. En kille som kände Axa satte sig brevid mig o presenterade sig som Johan. Väldigt trevlig, vi satt o snacka när vi inte kunde sova :P

Tog 7 timmar till Åre. Min mamma ljög :( Hon sa 5.
Menmen, väl framme så möttes vi av typ P3 eller nåt, nån radiobrud iaf. Och folk från arbetsförmedlingen som hade oranga tröjor.

Inne i typ ett köpcenter stod de massa små blåa bord. Vid dessa små blå bord stod våra framtida arbetsgivare, elr vad man ska kalla dem. Var inte alls som jag hade tänkt, oorganiserat och mycket, mycket mindre. Jag trodde man skulle få presentera sig själv o att dom hade frågor och sånt. Och att man skulle lämna CVn, för alla hade ju skrivit ut hur många som helst. Men istället var det vi som ställde alla frågorna, och jag tror jag fick lämna 5 CVn. "Nej vi vill inte ha några CVn nu, gå in på våran hemsida och skicka in CVet där" sa dom flesta.  Värt att fara dit då ? :S

Haha just de ja, Sofia o Malin vart intervjuade av SVT :D


Jahapp. 1½ timme tog de att "prata" med alla, och sen hade vi 5 timmar att slå ihjäl innan bussen gick hemåt. Så vi gick och åt på Max, gjorde narr av Mona Salin som råkade vara där, och vandrade runt lite. Fick oss en gratisresa med kabinliften upp till toppen, det var sååå vackert!! :)



Fast Norran-killen följde med upp o fotade oss en massa, så jag håller fingrarna för att jag inte finns i tidningen helt plötsligt nån dag >.<

Sen hängde vi i köpcentret en stund. Då kom soc-folk o började prata med oss om hur bra mässan var osv. Visst visst sa vi. "Har ni sett att Mona Salin är här? Vill ni träffa henne?" Som om hon vore nån gud eller nåt :S Visst fan kan jag gå fram o säga hej själv som en normal person även om hon är politiker? :S Menmen. "Nej tack" sa vi och fnittrade för vi hade kritiserat hennes maskara hela dagen. Nåns mamma hade komenterat "Men man kan ju inte rösta på en kvinna som år 2010 fortfarande har så klumpig maskara!" (Elr nåt i den stilen)

Bussresan hemåt var, om möjligt, längre än den dit. Fast än dom spelade rätt bra filmer. Dock fick jag nackspärr av att titta på tvn x) Menmen, försökte mig på att sova så lyckades slumra till en halvtimme.
Sen däckade man i sängen när man kom hem♥

Touchanse flickor! Och Johan ;P (Insiderskämt från dagen, orkar inte förklara nu>.<)





Btw, i Åsele hittade jag en toalett som uppenbarligen tillhörde Thessie-Boy!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: