Den långa vägen hem

Okej, nu en detaljerad beskrivning av min fina resa till götet....


Hoppade på bussen till Jörn kl20.30 på söndagkvällen.Vart glatt överaskad för där satt det en Gurra :D Så vi pratade om allt o inget, var så himla längesen jag träffade han! Han, Isak, Mike o folk skulle typ ut ikväll så hoppas på att stöta på dom!

Väl framme i Jörn fick jag vänta en timme på tåget. Vi hoppade på tåget, jag hade egen kupé :D Fast en trevlig kvinna som också hoppade på i Jörn fick sitta i min ist för hennes var full o min var tom :P Hon var riktigt rolig att prata med :) Pratade med Lima också, hon bokade min resa till Jönköping på tisdagen.

Sen sov vi typ, osså vaknade jag till där nångång för vi stod still, men det var som mörkt så jag såg inte så mkt. Sen vaknade jag igen, o vi stod still vid ett gult hus.. Tredje gången jag vaknade stod vi på samma jävla ställe. Då hade tåget stått still i FEM JÄVLA TIMMAR. Då när tåget hade stått still i fem jävla timmar så kom dom på den briljanta idén om att ringa nå bussar som skulle ta oss till ett annat tåg. Men självklart tog det 2 timmar innan bussarna kom också. >.<
När väl bussarna kom så tog det en timme för dom att köra från Långsele (där vi stod) till Bräcke (där andra tåget stod). Bussresan gjorde då mig på lite gladare humör, landskapet var så himla vackert! Anywhoo, väl framme så rusade alla in på tåget o ville iväg, men nope. "Vi måste vänta en timme på den tredje bussen som nyss lämnade Långsele"  GAAAAH. Sen efter ett tag så ropade dom ut att vi inte hade någon mat på tåget heller, så vi fick springa på korvmojjen eller ICA o köpa oss nåt. "Spara kvittona så får ni ersättning sen".
Tillslut tog vi oss då iväg, bara sådär 8½ timmar försenade.

Jag var ju helt enkelt överlycklig, jag skulle på intervju kl 3 på måndagen. Vi var framme i Stkhlm halv 5, så vi hade tagit in 45min av förseningen. Men ändå. Då fick jag vänta 40min på nästa X2000tåg som skulle ta mig till Götet. Det tåget vart också försenat med en halvtimme. KUL. Var framme i Götet 20.54 och möttes av Emil på centralen. Sen for vi hem o såg vänner halva natten, vilket inte var så fiffigt för jag hade ändrat intervjutiden till kl8 på tisdagmorgon ist :P Menmen!

Intervjun gick bra, tror jag.. Dom var somsagt jättetrevliga o jag vill verkligen verkligen ha det!
Hann hem o hoppa lite på Emil, sen bar det iväg till Jönköping! Busschauffören var verkligen den gulligaste människan jag någonsin har träffat :O Jag frågade honom om han kunde väcka mig så jag inte hamnade i Stkhlm igen, o då berättade han en lång historia om sin son :P O sen fastnade vi bakom en olycka, så några började klaga. Men allt han sa var "Men vad ska jag göra åt det? :)" i väääldigt bred göteborska. Sen så sa han "Har ni nåt emot om busschaufförn' sjunger lite för er?" Nej visst sa vi o då sjöng han hela Ovan Där. Helt underbart! :D Såå söt :P



Jönköping var helt okej, väldigt vackert när man satt i bussen, men det var fan storm där nere >.< Men fick ju träffa min Lima♥ Och hennes skola, o hennes vänner :) Synd att jag mådde så illa o var så trött så tror inte jag gjorde nåt vidare bra intryck x) Och vart ganska kort om tid, vi hann bara småprata med hennes vänner, gå hem till henne o äta lunch o sen for jag typ igen :( Men hon kommer snart hem! Och ja gumman, jag vet att allt där nere är verklighet nu ;D

Väl i Gbg igen så vart det Biljarpalatset med Tony o Pär :) Vi såg hockeyn o sen for jag o Pär hem o såg vänner :P Tror jag hann se hela sjunde säsongen av vänner på två dar x) Äre bra?! :D

Onsdagen så sov jag läänge. Tjaffsade med Emil, gick på stan o köpte en urgullig klänning, lagade mat, träffade David som lyckades göra tjaffset med Emil till ett stort jävla bråk o sen tog jag tåget hem. Bra slut på den resan..
Träffade nå trevliga tjejer på tåget, ena hette Sissi. Hon skulle med samma buss som mig från Sundsvall så vi hann snacka ganska mkt :) Jag förstörde myten om att vi norrlänningar inte pratar så mkt ;P

Som tur var så gick allt väldigt smidigt på hemvägen. Helt seriöst så tror jag att jag hade lagt mig på spåret o hoppats på att bli överkörd av ett tåg eller något om det hade blivit som påväg ner. Galet less på att åka tåg o bussar nu kan jag lova!!

Anywhoo, letar lägenheter för fullt så jag ska kunna bo nånstans om jag nu får jobbet. Jag vill verkligen ha jobbet! Visst kan något gå bra för mig för en gångsskull... Snälla gud! :D

Så nu vet ni. Tvivlar på att någon har orkat läsa hela, men tkr ni ska lyssna på låten iaf för man blir typ glad :)
Postat av: Linda

jag läste hela! :D och lyssnade på låten för att få in den rätta stämningen! ;)

2010-11-27 @ 14:41:31
URL: http://llnda.devote.se
Postat av: Anna

Såklart jag läste allt :) Och det var så kul att jag kunde tvinga dig att komma hit" <3

2010-11-28 @ 02:32:09
URL: http://stump-o-matic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: