Jokkmokk!!! 12-14/11

Förbered er, detta kommer bli låååångt.

Fredag
Jag packade ihop allt o begav mig där kring 1. Var framme i Rosvik där kring kvart i 3 typ. Smått stolt över att jag hittade dit helt själv :}
Vi packade om oss, trängde in typ.. 6 hundar o 4 tjejer i en bil o begav oss vidare mot Luleå. Där mötte vi upp ytterligare 2 tjejer, o 2 hundar, men som tur var så fanns det också en till bil ;) Packade om litegrann o sen bar det iväg, men först ett stopp på Dollarstore för lite gooodis :$


Gården vi bodde på, stora huset till vänster, dusc/bastu rakt fram, småstugor till höger :)

Ca 3 timmar senare var vi framme hos Pias farmor&farfar. Dom bor i nån liten håla en timme utanför Jokkmokk. Där släppte vi lös alla galna hundar (totalt 12st) på gården :P Det vart lite kaos. Ullas hund jagade Holly o när Ronja skulle försvara henne så hoppade Meija på Ronja.. Så min älskling har två sår :'( 
Inne i stora huset väntade en trerätters middag på oss! "Farmor älskar att laga mat.." var Pias komentar :P Förrätten var någonslags ärtsoppa som smakade champanj, inte riktigt min favvo ^^ Men resten av maten var såååå god♥
Efter maten började vi se lite Idol, men orkade inte se allt när vi visste att badtunnan stod varm o härlig o väntade på oss :D -23 ute o +44 i vattnet, braaa balans ;) Vi satt o flummade, smådrack cider o öl o hade allmänt trevligt där i. Lite trångt men det fick gå ;D Sprang o rulla oss i snön ibland o sånt. Riktigt trevligt!
Men somsagt så var det en timmes väg in till Jokkmokk så sängen lockade ganska starkt den med!

Bus med Lollsan påväg till närmsta snöhög :P

Får ju inte glömma, Micke ringde mig på kvällen. Han o Claes var i Boden o spelade i helgen så jag hade skrivit till Claes på face att dom borde komma o spela för oss o bada badtunna med oss ist ;P Men det var litte för långt så dom komme aldrig, det var ju lite synd! ^^

Lördag
Vi steg upp halv 7.. Tävlingen skulle börja kvart i 8 så vi bara käkade frukost o begav oss. Vilket misstag! GUD SÅ SEKIGA DOM VAR >.< Tog alltså 3 timmar innan klass 3 var klar. Så vi spenderade 11 timmar i det där jävla ridhuset. Men det var det värt, tyckte dom andra iaf ;) Pia tog pinne i båda loppen med Helmer, så nu är dom i trean i Agklassen! :D Hon vart lite orolig dock för hon tror inte hon klarar av en klass 3bana, men det kommer nog gå bra ;) Och mera chockerande nyheter.. E-bay debuterade ju också i helgen, o första loppet kom han 2a med 5 fel, och andra loppet tog han pinne!! Man måste ju då erkänna att det är bra agilitygener i dom, men det syntes ju då inte på Holly.... Menmen. Amanda o Inez tog en pinne också har jag för mig :) För mig o Ronja gick det inge vidare i helgen, strulade i slalomet första loppet, osså hoppade hon fel i däcket. Minns inte om det vart 10fel eller om jag diskade.. Andra loppet vart iaf felfritt o en 4e plats med 1,17 i tidsfel :)
Älskade hur Pias farmor kom o dukade upp en salladsbuffé åt oss x) Alla tittade lite avundsjukt när dom gick förbi ;)
Som sagt så kom vi oss från ridhuset kring hal 8 på kvällen.. Väl hemma på gården igen så vart det nån chiligryta som var väldigt god, sen efterrätt osså satt vi oss o tittade på loppen vi hade filmat på dagen :) Efter det vart det en stund i badtunnan innan sängen. Vi lekte en rolig lek som hette Bitch, orkar inte förklara men kommer nog köra den någon fler gång ;)

Mys i badtunnan!


Söndag
Även om tävlingen började 2 timmar tidigare så steg vi upp en timme senare än lördagen, för det gick ju somsagt inte snabbt där borta.. Tog med mig kameran ut när jag rastade vovvarna på morgonen, var så himla vackert där borta!! Synd bara att solen inte riktigt var uppe lika tidigt som oss :P


Men dom var då inge snabbare där borta på tävlingen andra dan. Vi hann dit innan klass 3 var klar ändå så. Kommer inte riktigt ihåg hur det gick för alla.. Amanda o Inez tog en till pinne iaf :) O E-bay hade lite mer "debuterande" lopp den dagen, diskade tillome ena :O ;P Fast det märkte visst inte sekreteriatet så på listorna stod det att han kommer tvåa med pinne ;S Fast det ändrade dom ju sen :P Ronja hade väldigt bra fart iaf, men 10 fel i första, igen det jävla slalomet.. O andra diskade vi, men hade nog tagit placering om jag bara hade tagit om hindret ist för att skita i det. Det var inte lätta banor! Massor av diskningar i alla klasserna.
Och nu kommer det jag tror alla väntat på.. Hollys lopp..
Nådigt nervös jag var. Hon var helt okontaktbar. Och ja, hon tog dom två första hindrerna o sen stack hon iväg längst bort o käkade hästskit. Sket i mig när jag ropade, men kom då tillslut tillbaka till banan. Försökte få henne över nåt fler hinder men det var som kört, så gick av banan. Funderade på att stryka oss andra loppet, men körde det ändå.. :P Vi provade att göra henne svartis så att hon skulle lyssna på mig. Hon fick stå o se på när jag gick banvandring o sen höll Pia i henne medan jag lekte med E-bay ända tills vi skulle in på banan :P Helt otroligt, hon hoppade första hindret o sen sprang hon iväg, men hon kom tillbaka! Och körde typ 5 hinder på raken, så då tog jag fram trasan o började busa med henne, o då vart domarn inte så glad så vi tog snabbaste vägen ut ^^ Men är glad att jag inte strök oss iaf. Förstår bara inte varför hon ska vara så självständig, dumma hund >.<


Pia o Helmer, den som har försökt fota i ridhus vet hur frustrerande det är....

Bilresan hemåt var intressant :P Vi pratade om allt o ingenting o lyssnade på bra musik. Eftersom vi inte hade ätit någon middag så fick jag mig en macka o lite te hemma hos Pia innan jag fortsatte hemmåt. Kom hem kring 11 o sen raka vägen i säng! :P

Så nu vill jag bara tacka för en helt otroligt trevlig helg! Underbart sällskap :D Och så vackert, hoppas verkligen man bli bjuden dit igen! :) Tack!!

Helgens låtar:
Thriving Ivory - Angels on the moon
The Fray - You Found Me
James Morrison - You make it real
Thriving Ivory - Twilight
James Morrison - This Boy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: