Bääää

Var somsagt på Vallkurs i Umeå igår.
Var faktiskt väldigt intressant :) Men ingenting för oss. Holly var typ rädd för fåren x)
Fick köra några övningar när jag stod inne i fållan med fåren o hon var utanför, bara för att hon skulle visa något intresse, men det hjälpte inte mycket. Fanns ju roligare saker att göra, som att bada i bäckar o äta får-skit :P

Kändes ganska bortkastat, både pengarna och tiden, att vara där. Eftersom vi inte fick göra som dom andra, och hon fick aldrig ens gå in till djuren för det får dom inte göra förän dom har respekt för dom typ. Kunde visst bli ihjälstampad annars :S

Lärde mig inte särskilt mycket heller, var ingen teori eller nåt och jag kunde ju ingenting alls om vallning. Men det kanske inte var någon teori för att jag var den enda som inte visste vad hon gjorde.

Och eftersom jag inte visste vad dom förväntade sig av sina hundar så såg det ganska hårt ut ibland. Dom körde ju med piskor o sånt, men en kvinna skrek bara "NEJ" hela tiden, vad än hunden gjorde. Och eftersom jag inte förstod vad den gjorde fel så tkr jag det var lite överdrivet..

Och ena tjejen daska till sin hund flera gånger med piskan, osså slog dom på fåren..
Jag är van vid positiv inlärning, och dethär var så långt ifrån det som det bara går.

Näe det var inget för mig.
Skulle nog inte ha provat på det igen även om hon hade visat nåt intresse. Inte på deras sätt iaf!

Men ni ska veta att det var en trött hund som låg o snarkade i soffan igårkväll ;P

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: