Doggy Professional Agility Cup 2011

Klockan 5 i torsdags bar det iväg. Vi hämtade upp Andrea, och brorsan hann köra oss vilse före vi hittade till Bastuträsk?! Fast lyckades ändå få sitta o vänta på stationen i en timme typ.
Fanns världens sötaste lilla flicka där som klappade Ronja o bara sprang omkring och var allmänt söt. Fick vara lite barnvakt när hon smet iväg från sin mamma också. Jag kommer bli en så jävla bra förskollärare alltså!!

Vi skulle ju egentligen inte sitta med Pia o Amanda, vilket var himla tråkigt. Men lyckades ordna det så vi hoppade på i deras vagn istället :) Satt o spelade kort halva natten, o sprang ut med hundarna lite då o då. Bella lyckades falla ner mellan tåget och perrongen?!! Men det gick bra ändå. Ronja pinkade i Övik kring 11, o sen höll hon sig ända tills vi kom fram i Götet 11.15 på morgonen. Duktig flicka!

Bella fläkte ut sig ordentligt!


Helmer försöker charma min surkärring, men det gick inge vidare..


Var ganska obekvämt att sova i sittplatserna. Som tur var så hade vi två säten var, men tjejerna sov visst inget mycket alls. Jag lyckades nog få ca 5 timmars sömn iaf! Men jag behövde det verkligen, var ju som förkyld.

Vi anlände i Göteborg o gick genom regnet till Scandic Crown. Men självklart fick vi inte checka in förän kring 2 så vi dumpade bagaget där, bytte om o gick en sväng på stan! Var lite tråkigt att vi aldrig kunde gå in alla på en affär samtidigt men det funkade ju. Åt lunch på Tugg o sen mötte L upp oss!!!
Svarta fåret...?




Tjejerna var trötta o ville vila en stund innan det bar av till Liseberg, och då var Andrea jättegullig o tog med Ronja till hotellet så jag fick gå en sväng extra på stan med L :)
Hittade mig en lite 50-talsaktig klänning som jag köpte, ska ha den när jag är fyllechauffis åt AnnaKarin o Larsa. Känns som om jag kommer vara det ganska många gånger ;)


Efter det så sa jag hejdå till min bästaste vän och begav mig mot hotellet för att hinna duscha o vila en stund innan vi skulle iväg. Vart som en träff nere i lobbyn där dom informerade om kvällen och dagen efter och alla var jättetrevliga! :) Vart abbonerad buss till Lisse o gratis inträde och åkband!





Vi åkte massor av karuseller! Men sparade dom blötaste till sist ;) Tkr lite synd om Erica som inte hade med sig sin poncho.. (Vi fick var sin av Doggy) Det var verkligen som om dom siktade med vattnet på henne också! Homla blöt vart hon :P





Vi fick också 3 matkuponger på 50kr var, som bara gick att använda på resturanger o fik där inne på Liseberg. Så vi åt en tacotallrik till middag, vi gick ihop o betalade för man skulle max få tillbaka 10kr på varje kupong. Sen när vi hade åkt alla blöta karuseller så hade vi bara ca en halvtimme kvar innan vi var tvungen att gå mot bussen, o alla hade kvar kuponger så vi tänkte att vi går o äter lite efterrätt!
Väl där så slog vi ihop alla våra kuponger, vilket vart 300kr, och bjöd L på fika också!




Erica från Boden hade tänkt köpa godis för sina kuponger så hon sprang iväg för att göra det men det gick inte! Så hon panikhandlade lite fika och ville ha en doggybag så hon kunde ta med det, men hon fick två papptallrikar... x)

Andrea är visst gammal, har en liten unge, en till på G och sist men inte minst så är hon handikappad med! (Jag är trött, skylten är rolig)

Efter bussresan hem så vart det ut en snabbis med hundarna o sen direkt isäng!

Upp tidigt på morgonen för att rasta hundar o äta lite hotellfrukost! Plockade på mig galet mycket mackor o yoghurt, och sen så kommer Pia och sätter sig med plättar?! Skippade sista mackan o tryckte i mig en plätta med grädde o sylt istället :D
Sen packade vi ihop det sista och bytte hotellet mot en solig plats i Trädgårn'.

Haha förlåt Pia, men jag var tvungen! Ser så roligt ut att hund o ägare har samma grimasch!


Min flicka låg gömd under en kylfilt hela dagen, och hon var rätt nöjd!


Var så roligt. Såfort vi kom till tävlingsplatsen så slappnade hon av. Hon har varit spänd hela resan, men då äntligen kunde hon slappna av - det här visste hon vad det var!

Tävlingarna började somsagt med en uppvärmningsbana. Den var jättelätt och bara på 14 hinder så vi körde den. Gick rätt bra men jag blev helt jävla slut direkt.. Var inte nådigt förkyld då jag vaknade på morgonen! En helkväll på Lisse var nog inte jättesmart.
Första loppet så diskade vi oss. På sista hindret. För jag sprang ifrån henne för långt o orkade inte vända om o ta sista när hon sprang förbi det. Men det var ett skitfint lopp! Högerslalomet var tillomed bra♥ Allt var mitt fel :) Men inte som att vi har någon chans mot hundarna som vi mötte. Alla jävlarna sprang banorna på typ 20- 25 sek o vi var uppe på 31. Menmen, hon var duktig!
Gick som lagomt bra för alla hela dagen. Inte riktigt jättebra för någon av oss, vilket sög. Men alla fick bokaler ändå :$

Såhär kände jag mig hela dagen.


Men det var himla trevligt. L komme o tittade, och MASSOR av annat folk också. Hade jättemycket publik hela dagen så det var härligt! Och så fick vi lunch från Max :)




Haha ja just ja! Pojkarna var himla kär i Bella hela tiden, och Zacke tog sig rent friheten att gå in o mysa lite med henne i buren x)


Skyndade oss till Cantralen efter prisutdelningen. Men Amanda var tvungen att fara på Apoteket, så hon dumpade hund o grejor o sprang iväg medan vi köpte Subwaymackor. Hon kom just i sista sekund tillbaka! Tur!
Men konduktörskan var en bitch. Det fanns lediga platser i Pia o Amandas vagn men vi skulle ändå inte få sitta där? :S Men det sket vi i. Vi tänkte att vi flyttar oss om det kommer någon som ska sitta där vi var, men det kom då aldrig någon. Vi hade två säten var hela vägen hem!
Spelade mera kort, men nu var vi tröttare så vart inte riktigt lika socialt :P Var nå fyllegubbar som pratade med oss en massa också. Smått obehagligt.
Försökte få min hund att kissa där kring 10 på kvällen men fanns ju inget gräs nånstans o var livrädd för att missa bussen så vågade inte springa nå långt. Så istället ställde jag väckarn på 05.00 för då skulle vi komma fram i Övik. Där fanns det gräs åt henne iaf! Så hon höll sig 12 timmar påväg hem också. Himla duktig :)

Vi var typ 20 min sena till Bastuträsk, men där sa vi hejdå till våra resevänner och bytte tåget mot Andreas pappas bil! Var himla skönt att komma hem, men är ännu mer förkyld nu... Har sovit mest hela dagen men längtar ändå till sängen. Så tror jag ska gå dit nu!

Jag har haft en sån himla rolig helg!! Tack till Doggy och SHU för att ni anordnade detta, och ett ännu större tack till mina fina norrlandstjejer som gjorde resan helt underbar!
Detta gör vi om nästa år, eller hur tjejer? ;)
Postat av: Amanda

of course! :) det blir ju två år till minst! :D

2011-08-22 @ 16:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: