Girl I've never loved one like you

Måste bara skryta upp min flicka lite nu innan sängen. Hon var så duktig på klubben ikväll!
Vi började uppe på lydnadsplanen, gick lite fot o sånt o hon var himla lugn o fin. Höll aldrig i kopplet, men det fick hänga där som en säkerhetsåtgärd..
Sen gick jag ner på agilityplanen o tränade lite lydnad där i ett hörn. Men mest tränade jag att hon skulle fokusera på mig, eller ligga o vara lugn medan dom andra körde. Hon fick träna lite kontaktfält, vilket går ganska bra! Och så fick hon hoppa lite hinder, vilket jag inte är nöjd med. Hoppet är som något slags frikomando, hon vill sticka iväg direkt efter hon landat >.< Menmen.
Hon var ovanligt lugn o fin o höll sig brevid mig när jag o Tina stod o snacka skit :P Så jag testade ta av kopplet en stund, gick lite fot och tog tillomed ett hinder, och hon for ingenstans! :) Glad matte :)


Osså måste jag bara påpeka att jag bara älskar Penny. Hon har sån fart! Och himlar så duktig Linnéa har blivit. Dom är riktigt härliga att se på, jag blir som avis ;)
Och Kalle o Ceasar hade visst nollat sitt första lopp i Drängsmark, såg lite av dom med ikväll o det gick ju jättebra! Ångrade mig himla mkt att jag inte hade med Ronja, banan dom hade ställt upp såg sååå himla rolig ut att köra!! Men jag hade nog inte orkat springa ändå. Jag blev helt slut av att bara vara där.. Undra när den här jävla förkylningen ska ge sig.

Men nu vet ni, min stora hund är bäst i världen! Och pisshundarna där nere är till salu. Just nu iaf. Hatar när dom löper.

Näe, om man kanske ska gå o lägga sig..
Hare gött!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: