Hemmatävling 22/5 - I took for granted all the times you never let me down

Dagen har varit underbar! Fint väder vart det, varmt som bara den. Vi var barnvakt åt buspojkarna så dom sprang omkring överallt. Alla var glada och trevliga. Jag älskar våra tävlingar! Och det är det många andra som gör också - fick höra idag att vår tävling "är ju den som är roligast att fara på" ;) Detni!

Det var bara synd det började blåsa så förfärligt idag igen. Men inte riktigt lika hemskt som igår. Vart småkyligt att sitta som datanisse så klädde på mig ordentligt, och tog inte av mig något innan jag började plocka ihop så vart genomsvettig sen :P Men gillar det, bra med motion har man då fått i helgen! :D


Packade ihop allt och satt oss och fikade lite medan vi summerade tävlingen. Tog bara upp allt som vi kunde ha gjort bättre och skrev ner det så vi minns det nästa år! 19-20 maj 2012, det är något jag längtar till ;)

Och hur gick det i mina lopp då? Joodå, jag underskattar mitt vita fluff rätt mycket!


Vilken stjärna jag har! Nollade agilityloppet. Rullade i gräset när jag kom i mål
Jag "JAAAA! Gaah vad du är duktig gumman! Braaaa!"
Speakern "Där var Erika och Ronja i mål felfritt med tiden 53.48"
Jag "Helvetes jävla fanskap!!! MEN DU VAR DUKTIG GUMMAN!"
Ni som känner till vårt förflutna har nog redan listat ut att ref.tiden var 53. Så - som oftast - endast 48 jävla hundradelar ifrån pinnfan. Men hon var så galet duktig!!
Vart en första plats så vann mig en försäkring och en fin rosett! :)

I hopploppet hade hon himlarns fart också. Heltaggad vovve alltså :D Slalomet gick skitfint och snabbt, jag vart rent imponerad. Men sen rev hon näst sista hindret?! Tokhund! Men det var ett himlarns fint lopp det med :)

Galet roliga banor det har varit i helgen. Ett stort tack till Timo Vertanen och Tobias Svensson som dömde i helgen, riktigt bra banor hade dom gjort!





Det här tjollret då.. Ja. Hon stack direkt på morgonen då jag skulle se om hon var mer fokuserad idag. Sprang väl o jagade henne en kvart i skogen. Galet pinsamt då det kom folk och gick hela tiden, men så blir det ibland.
Amanda Backefalk såg oss just när jag fick tag på Holly och hälsade glatt och frågade om jag skulle starta henne idag. "Inte en chans i helvetet" var mitt svar. Galet så arg jag var.

Men flickan skärpte till sig, och jag bestämde mig för att inte bestämma mig förän jag står vid startfållan. Så gick banvandringen, och det var en ganska simpel bana. Rolig! men rätt enkel. Så tänkte att vi ger det en chans. Och hon betedde sig rätt bra när vi väntade på våran tur också.

Så in på banan gick vi.. Hopp - tunnel - hopp and off she goes! Jag gav som upp. Men sen vände hon helt plötsligt när jag ropade, så visst tänkte jag o körde på! Vart ju inte riktigt rätt, men hon tog nästan alla hinder på banan, och nästan i rätt ordning. Det var en tunnel som hon älskade lite för mycket och tog den typ 3 gånger, och så sprang hon fram och hälsade på domaren men det är ju bara ren artighet, eller hur? ^^ Jag gillar dock att ingen minns att hon sprang omkring så mycket utan bara minns att hon varvade i tunneln. Tur hon kan roa någon ;D
Självklart en disk, men jag är galet nöjd med flickan ändå!
Ser fram emot Umeå och Nordmaling :)


Nu ska jag försöka mig på att se Miss Secret Agent men får väl se hur länge jag håller innan jag däckar :P Hoppas alla har haft en bra helg, I know I have!
// Tre trötta tjejer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: