You're killing me, killing me

Ibland är hon billig.



Började skitbra när vi kom dit. Var en annan kvinna där med sina två barn och deras hund så dom hade ställt upp lite grejer men jag visste som vad jag ville träna så vi ockuperade den andra sidan av rinken istället :P
Ställde upp en kombo som kunde springas rakt och snabbt och jättelätt, fast man kunde som trixa till den också om man ville, himla stolt vart jag :P
Började med Hollan, hon var heltänd och jätteduktig! Lite ofokuserad ibland men kom som ändå tillbaka.
Sen fick Ronja köra, den lilla segisen xD Att köra henne efter Holly får mig att små-le, hon är verkligen inte snabb - men hon försöker! Vilket är det viktigaste ju :)
Tog ut Holly igen. Då hade vi massa publik, dock hade den andra kvinnan farit men det satt massa småbarn på rinken och såg på. Och en traktor körde omkring vilket var väldigt intressant tyckte Hollan.... Hon stack några gånger så jag hann bli förbannad, men mellan gångerna hon stack så var hon jätteduktig! Har som alltid trott att det ska gå åt helvete på hemmatävlingen, men nu börjar jag nästan tro att det kan gå bra - så länge hon inte sticker..

Anywhoo, började packa ihop då 2 pojkar kom o undra om dom fick klappa hunden. Holly vart rädd för dom o började skälla och dom vart rädda för Holly o hoppade upp på rinken igen. Men tillslut så hälsade hon på dom o ena killen hade massa frågor om agility o ville se henne springa tunneln osv. Han var en bra unge :D Hjälpte mig plocka undan också, underbar grabb :)

Körde lite slalom o sen skulle jag packa in dom i bilen. Tänkte "äh, nu ska jag lita på henne" och lät henne vara lös de 4 meterna det var från dörr till dörr och självklart hinner hon sticka iväg. Ner i ett dike, bort mot vägen, kom tillbaka och badade i en vattenpöl. Sen tvärs över vägen, springer rakt igenom en fotbollsträning, försöker sno bollar av flickorna, vidare i nästa dike och sen in i en skog. FYFAN VAD FÖRBANNAD JAG BLIR. HUNDJÄVLASKITFAN.
Jag snor en boll från tjejerna och fortsätter ropa på min hundjävlaskitfan som då vänder och tänker "Yey, matte vill spela :D" och kommer i full fart mot mig. Fäller mig. Aj, min, rygg. (Tänk er Janice säga det, hehe.. Har sett för mkt vänner)
Får tag på min hundjävlaskitfan och släpar med mig henne bort till rinken igen. Som tur var så får jag mitt förnuft till fånga och istället för att köra över henne som jag kände för så tar jag med henne in i rinken igen och kör lite slalom. Man ska aldrig avsluta när det går dåligt, bara när det går bra. Det är som the basics. Så vi gick in o körde slalom så nu kan hon nästan ta ett helt slalom själv. :) Något gott kom ju ur det iaf. Plus att hon sedan gick lös till bilen igen, fast faktiskt till bilen den gånger. Men fan så arg jag blev...

Vad jag inte skulle göra för lite chips just nu..... Mums........
Och en eloge till alla som har orkat läsa allt! x)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: