Jokkmokk 11.11.11 - 11.11.13

Okej, helgen.
Fredag; Hämtade upp Andrea o Linnea och stressade iväg mot Rosvik. Väl där så vart det ett kort stopp innan vi begav oss iväg mot Jokkmokk. SVINIGT dålig sikt. Dimma som fan o halkig väg.
Och när vi senare på kvällen kom in mot Björkholmen (där Pias farmor bor) så såg jag ingenting. Var så satans dimmigt, såg kanske 3meter framför bilen, och vi körde på en smal slingrig skogsstig.
Vägen hemmåt sen igen var inte jättekul den heller, och härmed förklarar jag mig som en utmärkt bilförare!!!

Men när vi väl kom fram så väntade en finmiddag + efterrätt på oss, och sedan en stund i badtunnan! Men vips så var klockan midnatt o vi hade en tidig morgon framför oss så isäng! Men go'middagen o badtunnan återkom kvällen efter igen ;)

Nu till loppen!
Lördagen var det agilityn (alltså körde jag bara Ronja), och första loppet för oss så fick vi en vägran, gissar på att jag gick ett halvt steg för långt från hindret eller något. Kändes som att hon skulle ha tagit det! Men Andrea glömde filma så vi får aldrig veta vad jag gjorde fel :P
Andra loppet gick skitbra, hon hade bra fart hela helgen faktiskt! Men jag var övertygad om att hon hoppade kontaktfältet på Aet men vi fick då inga fel. Pia gick o kollade på resultatlistorna o kom tillbaka o sa: "Ja ni komme 4 i första loppet... OCH TVÅ MED PINNE I ANDRA!!" Jag skrek som en tok och hela läktaren tittade på mig but I don't care! VI TOG PINNE :D Det var typ 1½ år sedan den förra, så gissar att vi får vänta lika länge igen, men för faen vi SKA tävla i tvåan innan hon får gå i pension! :)
Det var småkul, för alla som åkte i Glenn, alltså jag Andrea o Linnea kom tvåa i B-loppet med pinnar! Himla kul :) Bra dag för Skellefteå :) Iaf för oss tre, gick inte överdrivet bra för resten av Skeå vad jag vet.. Är så svårt att hålla koll på dom när man bor med Piteå/Luleå-tjejerna.

Söndagen hade jag o Linnea sovmorgon så fick sova ända till 8! Men vi kunde typ ha sovit till 10. Och jag kunde ha behövt det! Jag var helt död hela söndagen. Och vi var i ridhuset säkert 4,5 timmar innan det var vår tur att tävla. Var inte peppad alls, och satans nervös över Hollan. Största skräcken var att hon skulle göra precis samma sak som förra året och alla skulle tycka att jag var värdelös som inte har lärt min hund något alls på ett helt år.
Men först skulle jag köra med Ronja! Gick väl bra tror jag. Eller.. Jag minns inte. Minns bara andra loppet för då diskade jag oss. Hon gick fel i slalomet och jag hade ingen energi alls till att ta om det så vi körde på! Resten av loppet var dock skitfint :) Riktigt stolt över flickan i helgen!!

Och Holly. Ja. Största skräcken besannades. Vi gick in på plan och hon sprang iväg som en jävla idiot. Fick tillbaka henne o körde lite av banan men jag blev förbannad. Jag brukar inte bli förbannad för det "är aldrig hundens fel". Men jag vet att hon kan bättre >.< Men det pinsammaste vart ändå när jag kom av planen o Madde säger "Var det meningen att starta utan domaren?" Hahaha så värdelös jag är x) Menmen, tur att det inte var med Ronja :P
Andra loppet så bytte jag strategi helt. Skulle genom banan o ta fast henne efter varje hinder, och ha godis i handen. Eller kattmat... fick en burk av Terese, och det funkade skitbra! Ett helt okej lopp, hon sprang fram till någon funktionär o så men ändå helt okej. Inte jättenöjd men :P Och förstår inte vad jag tänkte med, hon sprang förbi däcket och jag tog inte om det?! Det var satans dumt av mig. menmen,

Hade en skittrevlig helg med underbara tjejer! Det är riktigt synd att det inte verkar bli något Jokkmokk nästa år. Detta är en helg jag väldigt gärna skulle göra till tradition!
Men tack för helgen och grattis till alla pinnar och placeringar! :)

Nu följer randompics :)





Så här såg det ut när jag o Linnea körde till tävlingen på söndagmorgon!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: