Come and dream away

Tiken var superfin! Väldigt på dock, helt oväntat :P Men väldigt kul att se en Terv bete sig så efter allt man har hört om "skygga" och "nerviga".
Fick mig en rätt bra bild av hur hunden faktiskt är, jag hade räknat med att det var mycket hund, men hon sa det att dom har rätt dålig koncentration och att man ofta måste fånga upp dom. Och en sådan har jag ju redan..
Jag är ju som ute efter en lite lugnare hund, men som ändå är på direkt när man ska hitta på något kul. Eller lugnare kanske är fel ord, bara lite mindre social än Holly :P

Jag fick mig en funderare iallafall. Tiken var jättefin och jag skulle verkligen inte ha något emot att ta en valp efter henne men det är nog inte en möjlighet i höst. Och detta skulle bli sista gången hon parades så vi får se. Ska kolla upp lite kennlar, kanske fara o hälsa på någon som inte ligger för långt bort. Men jag trivdes bra med den här tiken, så tror inte att det blir en Terv om jag inte hittar någon uppfödare/hund som jag gillar lika mycket.

Försöker hitta någon annan ras att kolla på också, så jag inte blir för besviken om jag inte hittar någon annan Terv-tik jag gillar :P Men vet inte riktigt vad jag vill ha.. Alla jag har varit inne på har som fallit ur skallen. Så måste hitta något nytt som back-up :)

Vi var i hundhuset i Drängsmark, har aldrig varit där förr men det var ju himla trevligt där inne :) Inte jättestort men :P
Tog in Holly ett tag o tränade lite, hon var ovanligt duktig för att ha varit på ett nytt ställe med nytt folk :) Vart ju typ stolt :$ Lite obetedde hon sig ju men det var inte så mkt :)
Har banne mig tänkt ta tag i detta ordentligt. Jag har ju all tid i världen (-ish) så det SKA gå. Hon kan, det är frågan om att jag ska få tummen ur.

Näe, nu ska jag bege mig mot agilityn! Blir kanske träna lite lydnad där inne också, haha det lär bli kul att se.. x)
Hade gött!
Postat av: M

Ja, jag var ju sugen på en.. Råkade nämna det för mamma, hon sa "nej!" för hon visste folk som haft tervar och alla hade typ varit omplaceringar och typ behövt tas bort.. Jag tyckte hon var orättvis, men å andra sidan...

2012-03-29 @ 08:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: