I want to yell it from the rooftops down

Sov ända till 10 idag, inte bra. Vaknade tröttare än om jag hade stigit upp då jag vaknade första gången :P
Samma goda frukost idag, och gjorde mig en smoothie före jag gick ut med hundarna :) Vart ca6km idag!
Vi träffade en trevlig ung labbetik som hette Selma :) Vi slog följe och dom busade himla bra, ALLA TRE! Lyssna på det ni, Ronja busade också med denna Selma :P
Vi vände dock i skogen o gick hem utan deras nya vän. Jag och Holly hade några duster. Hundfan ska lära sig lyssna! :P Men tillslut vann jag :}

Jag la ett spår åt Hollan när vi gick in i skogen som hon sen fick ta påväg hem. Det gick ovanligt bra! Nu var det ju ett tag sen hon spårade sist men hon brukar ha så bråttom! Men icket, hon följde fint spåret ända till slutet där bollen låg :) Vart dock förvånad över att hon inte var så intresserad av bollen utan fortsatte följa mitt spår utåt ;S
Sedan körde jag ett träningspass, åt middag och missade hundungdom. Steg ju upp för sent, hann inte med att klockan blev 6 innan jag åt middag :O Men hade inte kunnat gå dit ikväll ändå för har Ronja.. Och har inte riktigt råd att ta bilen!

Nyss uppkommen ur ett härligt bad och sitter nu o diskuterar med Emma. Imorgon ska vi fara o träffa en Terv-tik som ska paras till hösten. Jag ska bara kolla på hunden o prata lite med ägaren för att se om en Terv skulle passa mig. Men måste ju erkänna att jag är rätt valpsugen.. :P Vill i smyg typ tinga en tikvalp, sen kan jag ju otinga den om jag inte har fått reda på Hollan ordentligt innan tiken faktiskt ska ha valparna. Har ju hela sommaren på mig att träna Holly så hon inte är som hon är. Fast just nu vet jag inte riktigt vad det är jag ska träna på, förutom att vara lös. Hon går kanonfint i koppel, hon är suverän inomhus, ensam hemma funkar.. Dock så har hon varit skum nu när vi har mött hundar, men tror att det är löpen som talar. Hon brukar inte skälla o ragga åt hundar vi bara möter på promenader.. Om dom gör utfall eller skäller så kan hon "huffa" tillbaka, men idag mötte vi tre hundar som bara gick, men hon gruffade ändå. Hoppas då att det inte är ett betende hon tänker behålla.
Längtar till i sommar, jag vill veta om hon har tänkt lyssna och stanna på planen när vi tävlar eller om hon tänker sticka som förra sommaren.. Tror jag ska anmäla oss till en lydnadskurs nu i vår.

Jag önskar så mycket att jag fick en andra chans.


Näe, nu ska jag plugga lite. Hare gött

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: