GÖTTLABORG

Ber om ursäkt för bristen på bilder, men tog som inga kort där borta :O

Resan ner var ovanligt smärtfri, lyckades göra bort 6h plugg OCH lyckades sova ca 6h. Helt otroligt med tanke på att jag hade sittplats :P

Tåget var tillomed nästan i tid, endast 5min sen till Göteborg C. Jag var megajättesvinhungrig så gick till Subway o köpte mig frukost/lunch och då kom världens bästa vän springandes o kramade mig!

Efter jag hade ätit upp så for vi hem till henne o lämnade mina saker. Babblade ett tag o sen for vi iväg mot Frölunda Torg för att möta Lima! O'hoj vad vi shoppade!
Vi sprang omkring där inne o köpte diverse grejer. Jag ville köpa en ny väska så vi gick in på en väskaffär och så hör jag L ropa "Oj kolla så SNYGG!!" så jag sprang för att kolla på min framtida väska. Men nähä, då ville HON ha den, Linda Vestermark som aldrig använder väskor skulle bestämt ha denna fantastiska väska som jag behövde! Vi började typ slåss om den innan vi kom på att fråga om det fanns en till, men det gjorde det inte! Efter en lång diskussion med många om och men så bestämde vi att hon fick köpa den MEN om jag inte hade hittat en lika snygg innan jag for hem skulle jag få köpa den av henne :P

Sen vart det dags för middag, så vi skulle leta upp ett gulligt litet ställe men gick totalt vilse. Efter vad, 20min? Om det räcker. Så hittade vi iaf dit! Fjolla som jag var så tog jag en cider medan "männen" tog var sin stor stark. Maten var underbart god, fast det kan ha varit för jag höll på att svimma av hunger. Försvann gjorde den då! Vårat samtalsämne vid matbordet inne på denna fina lilla resturang kanske inte var det mest passande... Men fan vad vi skrattade! Snuskiga sms, analsex och diverse andra saker diskuterades medan andra omgången drinkar kom. Slår vad om att alla trodde vi var packade x) Men det var längesen jag skrattade sådär mycket!


Shoppingen fortsatte en stund till, tills vi insåg att affärerna höll på att stänga. Vi hade alltså gått omkring där från 2 till 8 på kvällen. Vi begav oss hem till L igen för att dumpa grejor o byta om inför Biljardpalatset, men tillslut insåg vi att vi inte orkade fara dit så vi följde Lima till tåget och sedan for vi hem o såg film!


Fredag"morgon" vaknade jag vid 12 tror jag.. Vi fick oss aldrig någon tid på solariet så brun blev jag inte. Men vi tog oss en buss ut till Hissingen för jag ville gå på Arken Zoo där ute, men det hittade vi inte igen x) Däremot gick vi på Toys R' Us och L var som värsta 5åringen x) "Titta på den!, Oh, kolla där!, Aw den är awesome!" (Okej jag var lite så med..) Hittade iaf en awesomebil till Linus som fyllt 3 år nu :) Osså köpte jag vattenpistoler o ett såpbubbelsett åt buspojkarna som jag kan leka med i sommar när jag är barnvakt ;)
Sedan for vi tillbaka till Nordstan o shoppade lite till :) Vi gick in på en till väskaffär i hopp om att hitta något så fint som Ls väska, men inget var lika vackert.. Hittade dock en som var ganska snygg men lite för liten. Men den kostade bara 200kr, och så hittade jag en likadan som den jag har haft förut för 150kr så jag fick 2 väskor för under priset av hennes! Dock är hennes tokigt snygg.. Det skär lite i hjärtat.. !

Vi var tillbaka i lägenheten kring 5 och då påbörjades Taco-lagningen. Det var svingott! Var fan längesen jag åt tacos :O Fick träffa Magnus lite mer ordentligt och han var verkligen jättetrevlig :) Men han skulle fara o jobba så det vart bara jag o L som satt o chilldrack i lägenheten. Vi färgade hennes hår, såg tv och slöade runt. Kl23 var vi iaf färdiga, men då hörde Alexander av sig o ville haka på oss ut, så vi väntade på han. När han väl kom så drack vi lite till, babblade rätt mycket och vips så var klockan 02. Vi skyndade oss ut och befann oss inne på Park Lane kl03. Vi köpte nå dricka för jag var inte särskilt full (dock var L det^^) och så skakade vi lite rooompa! L hade btw några riktigt snygga klackar på sig som hon inte kunde gå i så hon höll på att falla omkull hela tiden x)
Hursomhelst så övergav hon oss på dansgolvet för hon ville typ få ihop oss ? Men vi gick o räddade henne från en norrman :P Sen sprang hon iväg igen och ville inte komma tillbaka så satt o snackade med Alexander mest hela kvällen. Men han var ju trevlig så :)
Vid stängning kl5 så möttes vi upp o skulle få hämtning av Magnus, och när vi skulle gå en bit bort från krogområdet så faller L omkull, och då när jag vänder mig om o ska kolla hur det gick så ramlar jag också så jag börjar asgarva, o Alexander börjar asgarva. Så jag kryper typ iväg o sätter mig på en bänk o ropar på L att hon ska komma. Men då ligger hon kvar o pratar i tele, sen börjar hon gå iväg o blir upplockad av Magnus så vi går efter o hoppar in i bilen. L är ovanligt tjurig o sen när vi kmr hem så ligger hon i soffan o är jätteledsen typ över att jag inte hjälpte henne upp o för att jag hade varit med Alexander hela kvällen, fast hon lämnade oss? :P Sötnosen var iaf jätteledsen så det var ju inte kul men vi låg o pratade i typ 1½ timme tills Magnus kom hem, då ordnade vi en böghög i soffan o mös!

Lördagen så steg jag upp vid 2 o började packa alla mina grejor. Ville egentligen fara in till stan vid 3 så jag skulle hinna med att köpa pappas cigarr o så men halv4 stod vi fortfarande o väntade på bussen. Det var det jävla Göteborgsvarvet så all trafik var typ nerstängd. Vart tillslut en taxi in som jag inte hade råd att betala för jag hade bara 1kr kvar på kortet?!?!?!? xD Magnus var megagullig o betalade både taxin o pappas cigarr o L köpte färdgodis åt mig :$ Sen satt vi i solen o väntade på tåget o hade allmänt trevligt :)


Tågresan hem var jobbigare. Vi stod still jättemycket som, även om det inte gjorde oss försenade, var väldigt irriterande och frustrerande. Fick ganska mycket plugg bortgjort, men desto mindre sömn. Var trött som stryk men lyckades ändå bara sova ca3 timmar. Och väl i Bastuträsk så ringer mamma o säger att bror hade försovit sig och just farit iväg så fick sitta där i en timme o vänta..
Men jag tog mig hem med massa nya kläder o fina minnen :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: