På älskad mark, du växer stark. Ett nytt liv som väntar på att bara få vara här

Jag glömde min tablett imorse, så har varit extra snuvig idag. Men annars har det varit en rätt bra dag!

I söndags kändes mitt liv som
"För mitt hopp är en skadskjuten kråka
och jag är ett springande barn
Som tror det finns nån som kan hjälpa mig än,
som tror det finns nån som har svar.
Och jag springer med bultande hjärta,
jag springer på taniga ben
Och jag bönar och ber, fast jag egentligen vet
att det redan är allt för sent.."

Tokigt hur det vänder snabbt!

Fick ett litet freak-out när jag kollade igenom tentan första gången. Men när jag väl började skriva så föll som allting på plats. Det är faktiskt den första tentan som jag har känt att jag tror jag blir godkänd på. Och det måste väl vara ett bra tecken? Och tror jag skrev mer än mina klasskamrater (eller så skriver jag långsamt) för Ida lämnade då in sitt innan jag ens hade svarat på alla frågorna. Sedan skulle jag ju renskriva det också och vips så var jag sist kvar! Haha, har aldrig suttit längst på en tenta förut. Jag brukar alltid vara först ut genom dörren x)

Så det kändes bra. Väl hemma möts jag av total tystnad. Så underbart det är när Ronja inte är här o tokskäller då man kommer hem! När jag äter lunch ringer mamma o frågar om hon får köpa "det där cafébordet" som jag har tänkt köpa o ställa på altanen. Ehm visst sa jag! Men då hade alla stolarna varit trasiga så dom skulle få hem nya på torsdag. Så då får jag utemöbler, tjiho!
Men hon hade köpt dynor, en lykta och en trädgårdsgroda åt mig idag. Söta mamma! Fick med mig 2 matlådor med makaronipudding när jag var och hämtade min lilla hund, score!

Hade tänkt orka fara o träna men jag tvärdog. Gick ut o gick 5km idag med Hollan o Tiger så har ju fått lite motion iaf. Fan så härligt det var att vara ute o gå btw! Har inte varit på en skogspromenad på.. jag vet inte hur länge. Det är bara inte roligt att gå ut o gå när Ronja är här så det blir inte av.

Imorgon är det städkväll på klubben, så jag tänkte om jag hinner dit lite före så får jag en skuggplats åt bilen och hinner träna lite hund!
Nu ska jag fortsätta mitt firande av färdiga tentor. Har sett Tarzan o ätit chips, nu blir det Music&Lyrics och Cruel Intentions och en cider! Och imorgon ska jag soooova♥


Btw så börjar jag vara övertaggad. Måste nog fara och hälsa på lilla mullvads-damen nästa helg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: