S-K-E-L-L-E-F-T-EÅ LET'S GO!

Fredag:
Vi samlades kl10 för att börja förbereda inför tävlingen, men vi började med ett krismöte. Planen var så blöt så det var inte säkert att vi fick använda den så eventuellt skulle vi ställa upp allt på grusplanen. Men vi gjorde iordning allting, byggde upp banorna på gräset och var därifrån redan vid halv6. HÄRLIGT! Sen kollar jag mailen, fått ett från Kalle där det stod att vi var tvungen att flytta allt till grusplanen på kvällen och de gärna ville ha hjälp. Så istället för att sova begav jag mig dit och hjälpte till. Som tur var så hade vi mätat ut banområdet redan så det var då gjort, men alla hinder o tält och allt skulle flyttas. Vi var inte därifrån förän halv 11 igen...

Lördag:
Tidig morgon med samlingsträff kl06.30. Gjorde klart allt det som var kvar och sedan började tävlingarna!
3an först, 2an sen osv. Min första klass var Hopp I small med Ronja. Hon var megataggad o hade världens fart, men gick fel i slalomet så jag orkade inte bry mig. Vi klarar ju aldrig tiden i hoppet ändå så jag diskade oss då o hade bara kul istället!
Sedan var det Hollans tur. Hon hade varit så duktig i skogen tidigare på dan men nu var hon lite ofokuserad. Starten var skitsnygg men jag hade lagt handlingen fel så hon hamnade i fel tunnelingång. Efter det gick det utför. Hon sprang av planen ?! men kom dock tillbaka vilket hon inte gjorde förra året, men hon var ändå helt borta så vi tog målsträckan ut. Väldigt besviken. Det gick rent sämre än jag hade förväntat mig. Men stackarn var väl slut i huvudet efter 3 dagar av förberedelser o tävling..
Ag-loppet med Ronja var det sen. Jag var som förbannad över Holly, och på att Ronja har börjat slamsa i slalomet så förväntade mig inte så mycket, fast jag hade gått omkring hela dagen o önskat oss en pinne. OCH TAMETUSAN!! Satan så fint lopp!!! Självklart vart det inte filmat. Men det var felfritt och mer än 1sek under reftiden så jag glädjetjöt när jag kom i mål! Och när jag hörde Kalle säga att vi gick upp i ledningen föll jag på rygg o tjöt lite till x)
Jag satt mig vid funkisbordet o väntade på att klassen skulle ta slut och när Olivia kom ut och berättade att vi tog första platsen och PINNE så började jag faktiskt gråta.. VI TÄVLAR I TVÅAN! Efter 7 jävulskt långa år så har mitt fluff tagit sig till tvåan. Fyfan så bra hon är!! ♥
Svävandes på moln så hjälpte jag till att förbereda inför söndagens tävling och sedan däckade jag på päronens soffa.

Söndag:
Skyndade hem på morgonen för jag hade glömt packa inför Luleå-veckan (som jag begav mig till direkt efter tävlingen). Sedan hjälpte jag till där borta och satt datanisse 3 klasser i rad. Kallt blev det! Men regnet höll sig borta rätt länge ändå!
Haha, jag hade lyckats få dit Norran också, och självklart intervjuade dem mig när jag satt o förberedde mig för min allra första start i Agilityklass II small. Tihi mitt fluff! Banan var rätt enkel o trodde inte det skulle vara några problem (vilket jag sa till Norran...) men tji fick jag, hon hade nog sämre fart för hon var för långt bakom mig när jag ropade "genom" så hon tog ju självklart första tunnelingången hon såg, duktig som hon är! Synd bara att det var fel :P Diskat lopp, men farten ökade o jag är nöjd över resten, bara lycklig över att tävla klass II :) Norran intervjuade mig direkt när vi kom i mål också, så jag fick äta upp mina ord att vi oftast nollade x) Men förklarade att det var mitt fel iaf. Sedan kom dom på att det var ju jag som hade mailat så de började fråga massa saker om klubben som jag inte kände att jag kunde svara ordentligt på, men jag får väl se vad dom skrev när jag kommer hem på onsdag.. Mamma smsade iaf idag o berättade att jag o Ronja var i Norran x)

När banvandringen för hopp1an började så började också regnet. Såklart.. Ronjas lopp var ganska fint, rätt bra med fart men ändå 5sek över ungefär. Vi tog oss en fjärdeplats iaf :)
Hollys lopp gick ändå bättre på söndagen än lördagen. Hon diskade direkt, skippade första hindret o tog andra direkt x) Så gick tillbaka o la henne igen, och då gick det bättre. Loppet vart nästan som jag hade tänkt mig förutom att hon missade 3 hinder på olika ställen där jag inte hann med. Måste träna på min fart o min handling! Men det är ju det som är så kul med henne, jag lär mig av våra misstag hela tiden :)


Vi plockade ihop och sedan fick jag fara lite tidigt för jag skulle ju ändå köra till Luleå. Och vi hann stanna o titta på den lilla damen  på fotot i förra inlägget, satan så fin hon är!! :)


Idag har vi varit på Bärlingberget. Kände inte för att bergsklättra efter denna helgen, men så blev det. Sen väl på Porsön igen o släpade Pia med mig upp för ett till berg. Jag har så ont överallt så jag vet inte vad, men känns dumt att klaga. Helgen var underbar och nu är det bara 1½ dags skola kvar sedan är jag hemma i min egen säng igen :) Och då blir det pluggpluggplugg inför tentorna och inlämningsuppgifterna. Men efter den 3/6 är jag friiii!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: